KINESKI proizvodi svojom niskom cijenom osvajaju sva tržišta, ali uglavnom smo navikli da su to proizvodi jednostavnije tehnologije, koji se najčešće proizvode manualno. No, Kinezi su postali sposobni proizvesti najzahtjevnije proizvode po znatno nižim cijenama od onih u tvornicama na Zapadu. Hrvati se već sada voze u autobusima najvećeg kineskog proizvođača King Long. Na našim cestama trenutno ima pet njihovih autobusa, a koriste ih makarski Promet i zagrebački Herc Tours.
Direktor Herc Toursa Vladimir Hercigonja kaže da je prezadovoljan sa dva King Long autobusa koja su u njegovom voznom parku od lipnja ove godine.
"Priznajem da sam i ja bio skeptičan, ali sada sam iznimno zadovoljan što sam ih kupio. Autobus mi je do sada već prešao 20 000 kilometara i nije bilo apsolutno nikakvih problema. Motor je ipak engleski. Jako bitna je postala i potrošnja autobusa, te sam i u tom pogledu jako zadovoljan jer troši samo 25 litara na 100 kilometara", rekao nam je direktor Hercigonja.
Glavni adut niska cijena - 100 tisuća eura jefiniji od njemačke konkurencije
King Long autobusi su prvi kineski autobusi homologirani u Europi i mogu se registrirati u svim europskim zemljama. Njihova glavna prednost je, kao i uvijek kod kineskih proizvoda, niska cijena. Dok njemački autobusi iste klase stoje 270 tisuća eura, ovi kineski autobusi koštaju samo 170 tisuća eura.
Kompletno podvozje je njemačko, osovine i mjenjač proizvodi ZF, a Wabco proizvodi ABS sustav i zračne ovjese, dok je motor engleski Cummins. Kinezi proizvode ostatak autobusa i uz pomoć jeftine radne snage značajno smanjuju proizvodnu cijenu, te su tako najjeftiniji autobusi na europskom tržištu.
"Kineski autobusi zaprijetit će konkurenciji na hrvatskom tržištu"
Hrvatski zastupnik za King Long je Euro Bus koji ima velike planove za osvajanje hrvatskog tržišta. Alan Heigl iz Euro Busa kaže kako uskoro namjeravaju ozbiljno zaprijetiti konkurenciji.
"Cijenom nam ne može nitko konkurirati, dvadeset posto smo jeftiniji od od Turaka, koji su do sada bili najjeftiniji. Bolje je kupiti novi kineski autobus nego stari njemački. U ožujku na Transport show dovozimo još šest autobusa i ne sumnjamo da će se i oni prodati na hrvatskom tržištu", rekao nam je Heigl.
U trenucima kada cestovnim prijevoznicima nije bilo nikad teže poslovati, nabavna cijena autobusa je postala jako bitna, pa je realno očekivati veći prodor kineskih autobusa u Hrvatsku koja ima prosječno jako star vozni park. Nije rijetkost da se putnici prevoze u autobusima starijim od 15 godina. King Long već sada većinu od 25 tisuća autobusa izvezu u europske zemlje poput Italije, Francuske, Njemačke i Belgije.
King Long na europskom tržištu nudi dva turistička autobusa. 12-metarski model sa 49 sjedećih mjesta je već na hrvatskom tržištu, a direktor Herc Toursa Hercigonja nam je rekao da planira kupiti i model od 9 metara sa 35 mjesta. Treći model King Longa je gradski niskopodni autobus, te je samo pitanje koliko će brzo proći do trenutka kada će zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji se voli hvaliti da pazi na svaku kunu sugrađana, posegnuti za kineskim autobusima.
D.M.
Foto: King-Long.eu.com