TUNEL Stupica na cesti Vrgorac - Makarska otvoren je privremeno za promet. Stanovnici vrgoračkog kraja jedva su to dočekali jer su gotovo godinu dana morali zaobilazno do mora.
Bajićeva dioptrija: Odmorište Ploče sumnjivo, a Stupica nije?!
Kao što je poznato, tunel vrijedan 50-ak milijuna kuna probušen je nakon što je na prometnicu pala kamena gromada od oko par stotina tona. IGH je izračunao da se Hrvatskim cestama više isplati napraviti tunel, nego ukloniti gromadu?! Posao je dobio Viadukt, a Index je još u ožujku upozorio glavnog državnog odvjetnika Mladena Bajića na nekoliko spornih stvari.
Posao na Stupici, naime, neodoljivo podsjeća na radove na odmorištu Ploče, koji su iza rešetaka na par mjeseci ponovno odveli članove uprave HAC-a Juricu Prskala i Marija Lovrinčevića. Bajić i kolege tužitelji naprosto su bili zgroženi kako se odmorište bušilo u živoj stijeni. Materijal je iskorišten za nasipanje u luci Ploče, a nešto slično trebalo se napraviti i sa Stupicom. Kamen je trebao poslužiti za nasipanje lukobrana u Makarskoj.
Zaštita od kaznenog progona
Premda je Index Bajića obavijestio da će uskoro nestati još jedno brdo, i premda je Državno odvjetništvo raspolagalo potrebnom dokumentacijom, ništa nisu napravili. Problem je vjerojatno u ministru Kalmeti, koji još uvijek uživa zaštitu od kaznenog progona, baš kao i premijerka Jadranka Kosor. To su ti gigantski koraci koje je Hrvatska napravila u borbi protiv korupcije na najvišoj razini. U zatvor idu samo otpisani (Sanaderovi) HDZ-ovci. Vjerojatno toga nisu bili svjesni u Međunarodnoj udruzi tužitelja kada su odlučili da tek uspostavljenu nagradu za tužitelja godine dodijele tužiteljici Uskoka zaduženoj za progon Damira Polančeca. Vjerojatno su propustili širi kontekst i nisu zamijetili da se zapravo radi o klanju unutar HDZ-a. Jer na papiru i po statistici sve izgleda više nego dobro...
Kada Index pita, onda nije bitno, kada se pita u Saboru, onda je bitno...
Tunel se tako izbušio da se ne bi micala stijena, premda će se i ona prije ili kasnije morati ukloniti jer prijeti opasnost kućama u podnožju Stupice. Za napomenuti je da su u Hrvatskim cestama danima izbjegavali dati odgovor koliko će posao koštati. Napokon su i taj podatak dali, ali tek kada se pitanje o tome postavilo u hrvatskom Saboru. Tada je to postalo bitno i relevantno. Dok se Index raspitivao, nije imalo značaja.
Valja još istaknuti da za posao na Stupici nije bio raspisan javni natječaj, već se Viadukt odabrao kao najpovoljniji izvođač pozivnim natječajem. Nije bilo vremena. Žurili su da se posao dovrši do sezone.