"IZA ODLASKA hrvatskih ministara iz vlade Federacije BiH nije nacionalni interes već ekonomski interes pojedinaca iz HDZ-a BiH, koji se mjeri milijunima maraka", pišu danas mediji u BiH o najnovijoj aferi u čijem je središtu IGH i nezaobilazni neimar Jure Radić a sve to nazivaju "švercom parcela".
Izašli iz Vlade Federacije nakon promjene trase
Podsjetimo, hrvatski ministri nakon što su nadglasani oko nacrta dokumenta kojim se predviđa promjena trase autoceste na koridoru Vc na području Hercegovine, najavili su kako neće više sudjelovati u radu vlade Federacije BiH. No, činjenica je kako je vlada Federacije samo za jedan posto promijenila plan u odnosu na prvobitni plan koji je izrađen pod okriljem Ministarstva prometa i komunikacija BiH dok je na njegovom čelu bio Božo Ljubić, predsjednik HDZ-a 1990.
Trasa koridora 5C kroz Hercegovinu, javljaju mediji iz te zemlje, a koja nije po ukusu hrvatskih ministara Vjekoslava Bevande, Nevenka Hercega, Feliksa Vidovića i Damira Ljubića, izmijenjena sjeverno od Mostara kod izvora Bošnjaci i sjeverno od Počitelja gdje je postavljena nova lokacija mosta.
Pokupovali parcele uz koridor
"Pravac koji su ranije ucrtali projektanti zagrebačkog Instituta za građevinarstvo Hrvatske (IGH), zajedno s bivšim ministrom Božom Ljubićem, bio je, nezakonit, jer nije bio prethodno usvojen prostorni plan FBiH za to područje", napominje Dnevni Avaz dodajući kako je nelegalnu trasu ucrtao upravo IGH, na čijem je čelu već godinama Jure Radić.
"Jedan od ključnih razloga što su hrvatski ministri burno reagirali leži u tome što će nova trasa autoputa sada zaobići lokaciju Trebižat, gdje se, kako se tvrdi, nalazi parcela državnog ministra Vrankića", piše Avaza naglašavajući kako je taj Hrvat kupio parcelu kuda je trebao proći koridor 5C, da bi je nakon toga prodao za veliki novac državi.
Sličnosti Pelješca i Hercegovine
Štoviše, sarajevski mediji napominju kako je Općinsko vijeće Čapljina izglasalo odluku kojom je 80 parcela državnog zemljišta dodijelilo osobama bliskim strukturama HDZ-a 1990. Tako je dodijeljeno i zemljište zloglasnom ratnom načelniku Čapljine Peri Markoviću, kao i drugim hrvatskim moćnicima na području Bivoljeg brda i Dubravske visoravni, lokacijama kuda treba proći autoput, ističe Dnevni Avaz.
Slično je već učinjeno na potezu od Ljubuškog prema Bijači, gdje se autoput spaja s Hrvatskom. Tu su hrvatski moćnici već prije pet godina kupili veliki dio državnog zemljišta, na kojem su i danas vidljivi nasipi, saznali su sarajevski novinari.