Foto: Index
KAKO doznaje Index, Hrvatski nogometni savez (HNS) uvjetovao je poslovnu suradnju s državnom tvrtkom Narodne novine (NN) da gotove proizvode s logom HNS moraju kupiti od tvrtke iz Hong Konga. Poslovna suradnja teška je, prema neslužbenim informacijama oko 12 milijuna kuna, a do sada je uvezeno u vrijednosti od 7,5 milijuna kuna. Da je riječ o sumnjivom poslovnom aranžmanu kao i lošem poslu svjedoče puna skladišta Narodnih novina jer je navodno, do sada prodano tek deset posto uvezene robe. No, krenimo redom.
"Potpisom ovog ugovora HNS daje pravo kupnje i distrubucije artikala koje proizvodi tvrtka Mosgen iz Hong Konga kao ovlaštenom distributeru istih na tržištima od proizvođača tvrtke Mosgen Hong Kong", stoji u dijelu ugovora kojeg potpisuje Davor Šuker šef HNS-a te predsjednik Uprave Narodnih novina Davor Čović. Kako je vidljivo iz ugovora između NN-a i HNS-a, Nogometni savez prodao je svoja prava državnoj tvrtki za 30 tisuća kuna i četiri ulaznice za najbolja mjesta za domaće nogometne kvalifikacijske utakmice. No, naravno, cijeli posao vrijedan je milijune.
Ugovor je potpisan u ožujku prošle godine, prva tranša proizvoda stigla je u listopadu prošle godine, a kako smo doznali, zadnja je stigla u lipnju, prije početka Europskog prvenstva u nogometu. Isporuke se dosegnule vrijednost od 7,5 milijuna kuna, koliko je do sada i isplaćeno. Ugovor je potpisan na godinu dana, no u ugovoru i stoji kako se stranke obvezuju najmanje 90 dana prije isteka ugovora započeti pregovore o nastavku suradnje.
Portal Index u posjedu je i izravnog ugovora između Mosgena i NN-a koji je potpisan 1. lipnja prošle godine i prema kojem je NN obvezan platiti 30 posto vrijednosti robe u roku od 15 dana od dana narudžbe, a preostalih 70 posto "akreditivom po viđenju". Također, Narodne novine potpisale su ugovor i sa hrvatskom tvrtkom MAP grupa iz Osijeka koji su predstavljeni kao posrednici između NN-a i Mosgena.
Prema rezultatima našeg istraživanja, Mosgen uopće nije proizvođač, već se radi o grupaciji iz Hong Konga koja se zapravo bavi distrubucijom robe i proizvoda niza tvornica koje se nalaze u Kini. U opisu ove tvrtke stoji kako se oni bave "one stop servisom" - od inspiracije za proizvod, pakiranje, savjetovanje, izradom kalkulacija, merchadisingom proizvoda, ispitivanjem kvalite i koordinacijom dostave! Zašto je HNS uvjetovao suradnju s Mosgenom nije nam poznato.
Na službenoj stranici ove tvrtke iz Hong Konga navodi se kako imaju dva najbitnija klijenta. Drugi po redu je Hrvatski nogometni savez. S druge strane, HNS na svojim službenim stranicama navodi Mosgen kao svojeg sponzora. I to jedinog koji nema službenu hrvatsku adresu!?
"Bolje da ne otvarate ovu temu"
"Zašto se u ugovoru navodi da Narodne novine moraju isključivo kupiti proizvode koje proizvodi tvrtka Mosgen iz Hong Konga? Ako se već uvjetovao proizvođač zašto to nije bio neki domaći? U kakvom su poslovnom odnosu HNS i Mosgen koji je na službenim stranicama HNS naznačen kao sponzor?", pitali smo Šukerov HNS, no nisu bili raspoloženi za odgovore.
Iz neslužbenih razgovora s čelnicima HNS-a, doznali smo kako nitko nije imao pojma o Mosgenu.
"Bolje da ne otvarate ovu temu", glasila je poruka jednog od članova Šukerovog tima. Nitko ne zna ni za famoznu MAP grupu iz Osijeku koja se našla kao posrednik u ovom poslu. Iza Map grupe stoji Mario Perković koji je 2014. godine osnovao tvrtku. Na službenim stranicama Mosgena, MAP grupa je navedena kao poslovni partner. Perković je prije Map Grupe imao poslovnu "avanturu" s tvrtkom Bonoventure koja ima porezni dug od 360 tisuća kuna te nekoliko pokušaja provođenja skraćenog stečajnog postupka.
U samoj tvrtci MAP grupa kažu da su oni samo posrednici s Mosgenom.
U Narodnim novinama o ovoj temi uopće ne žele ni razgovorati.
"Ne smijemo iznositi detalje poslovnih ugovora, no možemo reći da iznos koji ste naveli nije točan", stoji u odgovoru Narodnih novina na naše pitanje o ugovoru s HNS-om te na konkretni upit je li cijeli projekt zaista vrijedan oko 12 milijuna kuna.
U NN tajnoviti su i na naše pitanje kada misle da bi mogli vratiti ovu investiciju.
"Službeni navijački artikli Hrvatskog nogometnog saveza su dio asortimana Narodnih novina d.d. i čine dio cjelovite ponude koja broji oko 20.000 artikala. U tom smislu ne možemo govoriti o roku „povrata investicije“ za bilo koji artikl, jer nam je cilj kupcima kontinuirano nuditi atraktivne artikle, a u financijskom smislu na njima ostvarivati trgovačke marže", kažu nam u Narodnim novinama.
Cijena visoka, prodaja slaba
No sudeći prema cijenama teško da će se ti proizvodi prodavati. Trenutno se kišobran s logom HNS-a, i to na sniženju, prodaje po cijeni od 225 kuna!? Primjerice, u Zagrebu se može naći Elfsov kišobran za 200 kuna, dok oni obični koštaju oko 80 kuna. Šalica s lgom HNS-a također je na akciji, a trenutna cijena - za 30 posto snižena - iznosi 62 kune. Šalice u suvernicima, bez loga HNS-a, ali s motivima Zagreba ili Hrvatske naći ćete bez sniženja i po dvostruko nižim cijenama.
Logika poslovne suradnje s Kinom krije se u jeftinim proizvodima, no nejasno je kako su narodne novine kupovale po tako skupim cijenama kinesku robu. S logom HNS-a?