Index otkriva: HAC je dvaput platio farbanje tunela Sveti Rok i Mala Kapela!

NE SAMO da su Hrvatske autoceste tvrtki Skladgradnja u vlasništvu Slavena i Joze Žužula za farbanje tunela Sveti Rok i Mala Kapela platile 43,4 milijuna kuna, što je debelo iznad tržišne cijene, već su isti taj posao za nove cijevi tunela platile dvaput iako je obavljen samo jednom! Index posjeduje ugovore o dovršetku građevinskih radova na ta dva tunela, koji datiraju iz 2007. godine, a potpisani su s tvrtkama Viadukt i Strabag (za Malu Kapelu) odnosno Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor (za Sveti Rok)!

> Indexova tema: Afere u HAC-u

Prema ugovorima koje posjeduje Index, Hidroelektra i Konstruktor su radove trebali obaviti za 2.388.375,00 kuna, a Skladgradnji je za njih plaćeno 7.563.450,00 kuna. Radovi Viadukta i Strabaga koštali bi 2.624.538,00 kuna, a Skladgradnji je za to plaćeno 7.579.818,00 kuna. I to bez PDV-a. Kad se sve cifre zbroje, ispada da je HAC za farbanje tunela već platio više od 50 milijuna kuna, a u to čak nije niti uključen aneks za dodatne radove od oko 8 milijuna kuna koje HAC još namjerava platiti Skladgradnji!


Skladgradnja naplaćivala 223 kune po kvadratu za radove koji koštaju 45 kuna po kvadratu

Ukupna vrijednost svakog od ta dva ugovora je nešto manje od 150 milijuna kuna (149.865.031,00 kuna i 149.944.657,80 kuna), a u tu cifru spadaju pripremni radovi, tunelski iskop, podgrađivanje u tunelu, odvodnja, hidroizolacija, betonski radovi, kolnička konstrukcija i portalne zone ukapanja. Treba svakako napomenuti i da u navedenu cijenu nije uračunat PDV.

No, posebno zanimljiv detalj pronašli smo u šestoj stavci troškovnika, koja se odnosi na betonske radove (da budemo precizni, radi se o stavci 6.15 u ugovoru za Sveti Rok, odnosno stavci 6.13 za tunel Mala Kapela). Navedene stavke glase"premazivanje bijelom bojom za beton bočnih strana do visine 4,5 metara". Za Sveti Rok ti radovi koštaju 45 kuna po kvadratu, a za Malu Kapelu 49 kuna po kvadratu. Podsjećamo, tvrtka Skladgradnja je farbanje tunela prema ugovoru koji datira s početka ove godine naplaćivala 60, odnosno 69 kuna po kvadratu ovisno o boji koja je korištena!

Radovi plaćeni, a nisu obavljeni nakon čega ih je Skladgradnja obavila za pet puta veću cijenu

Radi se doslovno o istim radovima, koji su bili dio izvornog ugovora o završetku građevinskih radova, a za koje je, tvrde naši izvori iz HAC-a, Viaduktu i Strabagu, odnosno Hidroelektri i konstruktoru plaćen puni iznos iako ih oni tada nisu obavili! Umjesto toga, nakon što su nove cijevi otvorene, raspisan je novi natječaj i potpisan novi ugovor za farbanje sve četiri cijevi oba tunela sa Skladgradnjom!

Skladgradnja je, podsjećamo, svoje radove na tunelima Mala Kapela i Sveti Rok obavljala za prosječnih 223 kune po kvadratu, a Uprava HAC-a na nedavnoj se konferenciji za novinare pravdala kako cijena nije prenapuhana zato što u nju nije uključeno samo farbanje već i brojni drugi drugi radovi. No, u izvornim ugovorima kojima raspolaže Index gotovo svi ti radovi su ukupno koštali navedenih 45 odnosno 49 kuna po kvadratu!


Kod Skladgradnje samo pranje 90 kuna po kvadratu, a sve je moglo biti obavljeno za 45 kuna po kvadratu

Osim samog farbanja, za cijenu pet puta manju od Skladgradnjine tuneli su se mogli pripremiti pranjem i pjeskarenjem, a samo te je pripremne radove Skladgradnja naplaćivala dodatnih 57, odnosno 90 kuna po kvadratu. Priprema površine pranjem u tunelu Mala Kapela tako je koštala 3 milijuna kuna, a a priprema pranjem i pjeskarenjem u tunelu Sveti Rok koštala je 4,8 milijuna kuna! Obje navedene svote su bez PDV-a! Na konferenciji za novinare smo, podsjećamo, tražili od člana Uprave Marija Lovrinčevića da nam objasni zašto su ovi radovi toliko plaćeni. "Što se mene tiče ovo je zakonski proveden troškovnik. Zašto vi nama ne kažete što mislite koliko bi ti radovi trebali koštati?", bio je odgovor koji smo dobili.

Podsjećamo i da je Uprava HAC-a u navedenom druženju s novinarima nekoliko puta ponovila kako u Hrvatskim autocestama nema afera, kako se sve radi u skladu sa zakonom i kako oni iza svog rada stoje i spremni su za njega odgovarati. Pa, ako je to doista tako, očekujemo objašnjenje zašto se farbanje tunela nije obavilo za pet puta manju cijenu od one koju je nudila Skladgradnja, kad je sada sasvim jasno da se to može napraviti i još važnije kako se moglo dogoditi da HAC iste radove plati dvaput! Također podsjećamo kako je Index tijekom ponedjeljka i utorka iznio 20 dokumentiranih dokaza o mutnim radnjama u Hrvatskim autocestama, nakon što je Božidar Kalmeta izjavio kako on ne može reagirati bez dokaza. Možda je napokon došlo vrijeme i za njegovu reakciju, posebno jer se za korupciju u HAC-u zainteresirao i Europski antikorupcijski ured.


Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.