Istarski župan Boris Miletić, koji je u petak u Zagrebu prisustvovao potpisivanju Sporazuma između hrvatske i slovenske vlade o prekograničnoj suradnji u pružanju hitne zdravstvene zaštite, današnji je dan ocijenio iznimno važnim. Potpisivanjem tog Sporazuma konačno je riješen višegodišnji problem zbrinjavanja životno ugroženih pacijenata iz sjeverozapadnog dijela Istre u njima najbližu zdravstvenu ustanovu, Opću bolnicu u Izoli.
Naime, kako je rekao, mreža prekogranične zdravstvene zaštite uobičajena je praksa u ostatku Europe, ali u Hrvatskoj do danas nije bila regulirana, odnosno Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje nije pokrivao troškove liječenja životno ugroženih pacijenata iz Istre u Izoli, nego su se oni financirali iz proračuna Istarske županije.
"Ovo je bila izuzetno važna tema, u pitanju su ljudski životi"
"Sretan sam jer su svi naši dosadašnji napori urodili plodom. Navedena problematika bila je jedna od tema sastanaka s predsjednikom vlade u nekoliko navrata proteklih dviju godina, kao i s ministrom zdravstva Vilijem Berošem, i ovim putem im zahvaljujem. Ovo je bila izuzetno važna tema jer su u pitanju ljudski životi, a dobro znamo da kod životno ugroženih pacijenata vrijeme znači život", rekao je istarski župan.
Miletić je podsjetio i na EU projekt EMERGENCY EuroRegion, kojemu su ciljevi bili poboljšanje hitne medicinske službe na prekograničnom području i implementacija zajedničkog Protokola prekograničnog prijevoza životno ugroženih pacijenata u partnerskoj mreži kada je vrijeme početnog bolničkog zbrinjavanja presudno. Kao partneri na projektu sudjelovali su Opća bolnica Izola, Opća bolnica Pula, Nastavni zavod za hitnu medicinu Istarske županije i Zdravstveni dom Izola.
"Protokol iz 2019. godine nastavljen je i nakon okončanja EU projekta te je Istarska županija od 2021. do danas preuzela na sebe troškove liječenja životno ugroženih pacijenata u Izoli, a za što smo izdvojili ukupno 95.093,46 eura", zaključio je župan Miletić.