TURISTIČKA zajednica Istarske županije objavila je najnovije turističke brojke. Kako kažu, u 2023. sveukupno imaju za 4% bolji rezultat u dolascima: 3.7 milijuna (+ 160.000 dolazaka) te 2% bolji rezultat u noćenjima: ukupno 22.3 milijuna (+ 450.000 noćenja) u odnosu na prethodnu godinu.
Naglašavaju da je Istra jedina primorska turistička regija u Hrvatskoj koja je u 2022. godini ostvarila bolji rezultat nego rekordne 2019. godine. "U odnosu na 2019. imamo plus od 5% u noćenjima. Dakle, i u odnosu na 2022. i na 2019. Istra bilježi pozitivan rezultat fizičkih pokazatelja", objavili su.
U nastavku prenosimo njihovo detaljno priopćenje:
Istra ruši rekorde
Turistička Istra može biti zadovoljna, jer u dosadašnjem dijelu godine bilježi odlične rezultate. Sveukupno imamo za 4% bolji rezultat u dolascima: 3,7 milijuna (+ 160.000 dolazaka) te 2% bolji rezultat u noćenjima: ukupno 22,3 milijuna (+ 450.000 noćenja) u odnosu na prethodnu godinu.
Pritom je posebno važno naglasiti da je Istra jedina primorska turistička regija u Hrvatskoj koja je u 2022. godini ostvarila bolji rezultat nego rekordne 2019. godine. U odnosu na 2019. imamo plus od 5% u noćenjima. Dakle i u odnosu na 2022. i na 2019. Istra bilježi pozitivan rezultat fizičkih pokazatelja.
Za kvalitetnije razumijevanje aktualne turističke godine, potrebno je pojasniti tržišne uvjete koji su definitivno različiti od prošlogodišnjih. Uspoređujući, po pitanju ekonomskih, poslovnih i turističkih režima, ovu godinu s prošlom, vidimo da su to kompletno dvije različite turističke godine s važnom razlikom da je ova godina prva nakon pandemijskih kojom smo se vratili u „normalne“ uvjete, a ti normalni uvjeti znače da se vratila i naša konkurencija, da se stabilizirao odnos ponude i potražnje na Mediteranu unatoč svim izazovima energetske, inflatorne i ekonomske krize.
I u tim izmijenjenim uvjetima Istra pokazuje da je vrlo dobro posložena i organizirana turistička regija koja dokazuje da je spremna brzo reagirati na novonastale promjene i izazove na međunarodnom turističkim tržištu.
Najbolji rezultati u kampovima i hotelima, najdohodovnijem segmentu turizma
U toj optici ocjenjivanja uspješnosti turističke godine je definitivno bitno sagledati činjenicu da Istra svake godine ostvaruje sve bolje rezultate u predsezoni i posezoni, a da se sve više Istra profilira kao zimska odnosno cjelogodišnja destinacija, posebno u segmentu sportskih priprema i velikih sportskih evenata. Zar nije to bila naša prioritetna zadaća prema Master planu razvoja turizma Istre? Zar takve ciljeve ne postavlja i nacionalna Strategija razvoja održivog turizma republike Hrvatske?
Definitivno da, i to najbolje dokazuje ova 2023. godina koja je najvećim dijelom višak noćenja akumulirala upravo u zimskim mjesecima i predsezoni.
U ocjeni ove godine treba spomenuti da su svi plusevi ostvareni u hotelskom i kamping segmentu, koji je ujedno i najdohodovniji segment turizma u našoj zemlji. Hoteli su u dosadašnjem dijelu godine realizirali 5,6 milijuna noćenja: 5% povećanje (+ 235.000 noćenja), a kampovi 8,4 milijuna noćenja: 2% povećanje (+170.000 noćenja).
Fokus na cjelogodišnji održivi turizam: gomilanje gostiju u samo par tjedana agresivno pritišće ukupnu infrastrukturu
Svima nam je dobro poznata činjenica da je Istra dostigla gotovo 500.000 postelja raspoloživog kapaciteta, a da smo ove godine imali najveći dnevni rekord od 311.000 prijavljenih gostiju, što znači da skoro 190.000 gostiju nije nigdje evidentirano u sustavu prijave, ali da ih naša infrastruktura itekako osjeća: i opskrba vodom, strujom, odvoženje otpada pa do problematike vijabilnosti svake pojedine destinacije u Istri, parking, plaže…
Uz agresivnu gradnju nekretnina namijenjenih kratkoročnom turističkom najmu to predstavlja glavne izazove budućeg ukupnog, ne samo turističkog razvoja Istre.
Ideja Istre kao održive i odgovorne destinacije nije obarati rekordne u srpnju i kolovozu, već “rastegnuti” turistički promet na pred i posezonu, pametno turistički razviti unutrašnjost Istre, podizati razinu kvalitete usluge i smještaja kako bi bili kompetitivniji i istovremeno profitabilniji.
Činjenica da najbolju posjećenost i popunjenost imaju objekti više kategorije (hoteli, kampovi, kuće za odmor) nam potvrđuje da jedino ulaganje u kvalitetu i generalno podizanje razine usluge kako privatnog, tako i javnog sektora, predstavlja dobitnu formulu za uspjeh i za podizanje konkurentnosti Istre kao destinacije u cjelini s osnovnim predznakom održivog i odgovornog razvoja.