NAJUVJERLJIVIJA teorija o padu Air Franceovog zrakoplova u Atlantski ocean prošlog tjedna koja kaže da su se senzori za brzinu zaledili te slali krive podatke natjerala je zrakoplovne kompanije na njihovu brzu zamjenu.
U utorak je iz oceana izvučeno još 17 novih tijela poginulih tako da je brojka pronađenih narasla na 41. Potraga se nastavlja za još 187 tijela poginulih s kobnog Air Franceovog leta 447. Posmrtni ostaci prvih pronađenih jučer su helikopterom dopremljeni do brazilske obale te će danas biti obavljene i prve identifikacije. Policija je među članovima obitelji poginulih u Rio de Janeiru počela skupljati uzorke kose i krvi kako bi lakše identificirali žrtve.
Potrazi se danas priključila i francuska nuklearna podmornica kako bi pomogla u traženju "crne kutije" koja sa dna mora može odašiljati signal oko 30 dana od dana pada zrakoplova. Vremena otprilike ima do 1. srpnja.
Ne zna se je li autopilota isključio pilot ili se sam isključio zbog kvara
Dok "crna kutija" iz zrakoplova još uvijek nije pronađena, istraga se nastavlja testiranjem teorije o ledenju monitora brzine koji su tada slali krive podatke u pilotsku kabinu, a zbog toga je avion prebrzo ili presporo uletio u oluju. Ključni dio istrage sada se ograničio na 24 automatske poruke koje su poslane u posljednjim minutama leta. Pokazalo se kako je autopilot bio isključen, no još je nejasno je li ga isključio pilot ili se sam isključio u trenutku pogrešnog očitanja brzine.
Air France je već obavijestio kako je u svibnju počeo zamjenjivati senzore brzine na modelima A330 i A340 nakon što su piloti izvijestili o nekoliko incidenata s tim uređajima. Ti mjerači brzine se nazivaju Pitots. "Ono što znamo je da su drugi zrakoplovi na kojima je zabilježeno pogrešno očitanje brzine imali iste Pitotse. Zrakoplovi s novim mjeračima brzine nikada nisu imali takve probleme", rekao je pilot Air Francea Eric Derivry. Ono što se zna je da na kobnom avionu Air Francea koji se srušio u Atlantski ocean ti mjerači brzine nisu zamijenjeni.
Brazilci na predsjedničkom zrakoplovu zamijenili senzore brzine
Brazilske zračne snage jučer su izvijestile kako su zamijenile mjerače brzine na predsjedničkom zrakoplovu, a zračne kompanije su obećale pilotima kako niti jedan od A330 i A340 neće letjeti bez dva zamijenjena Pitotsa. Svi Air Franceovi A330 i A340 imati će nove Pitotse do srpnja. No, neki piloti još uvijek tvrde kako je moguće sigurno letjeti u oluji i uz zaleđene senzori brzina. Potraga za poginulima, dijelovima i "crnom kutijom" se nastavlja, a danas počinje i mučan posao identifikacije najmilijih za obitelji.
I.Kri.
Foto: AFP