Jako pao promet u Zračnoj luci Dubrovnik: "2024. možda možemo doseći razinu iz 2019."

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

NAKON deset godina kontinuiranog porasta prometa Zračna luka Dubrovnik (ZLD) ove je godine zabilježila pad od 89,6 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu, izvijestio je u petak direktor ZLD-a Frano Luetić.

Podsjetio je da je ZLD u 2019. godini ostvario rekordnih 2,9 milijuna putnika i ukupan prihod od 478,23 milijuna kuna te je u 2020., uz izvrsne najave, planiran porast od 5 posto te osiguran angažman oko 250 sezonskih radnika.

"Sredinom ožujka stvari se naglo kompliciraju. Epidemija, odnosno pandemija ne zaobilazi ni našu zemlju, a 19. ožujka zatvaramo zračnu luku za sav civilni zračni promet, da bismo je ponovno otvorili 6. svibnja, a 11. svibnja Croatia Airlines uspostavlja unutarnji promet za i iz Zagreba. Redoviti međunarodni promet za našu zračnu luku započinje tek 15. lipnja i postupno raste pa smo bili povezani s više od 50 odredišta u Europi.", podsjetio je Luetić.

To, nažalost, traje do 20. kolovoza, kada je RH na zdravstvenim kartama Europe obojena u narančasto i u crveno, dok najvjerniji putnici iz Ujedinjenog Kraljevstva prekidaju dolaske zbog obustave letova, istaknuo je.

"Iako po broju letova u protekloj godini i nismo imali tako loše rezultate, jer ostvareno je više od 30 posto letova u odnosu na 2019., popunjenost zrakoplova je bila ispod 30 posto raspoloživih sjedala. S druge strane poslovno zrakoplovstvo, poglavito imućni svjetski poznati pojedinci, ostvarili su veliki broj dolazaka privatnim zrakoplovima radi odmora na jahtama širom Jadrana. Znalo se dogoditi da smo imali i preko 30 zrakoplova parkiranih na našim stajankama dugoročno", rekao je Luetić.

"Scenariji povratka rezultata na 2019. godinu bi se mogli ostvariti optimistično u 2024., a manje optimistično u 2026. godini"

S obzirom na to da se očekuje brza provedba cijepljenja u cijelom svijetu, Luetić je naglasio kako bi se scenariji povratka rezultata na 2019. godinu mogli ostvariti optimistično u 2024., a manje optimistično u 2026. godini.

"Veliko je lobiranje od strane svih predstavnika zrakoplovne industrije da se primjeni jedinstveno antigensko testiranje svih odlaznih putnika u zračnim lukama s brzim rezultatima testa, a taj način bi se izbjegla 14- ili 10-dnevna karantena u dolaznim zemljama. To bi ponovno ohrabrilo putnike da ponovno koriste zračni prijevoz, jer to žarko žele", napominje Luetić.

Upozorio je kako se o tome još vode polemike među državama, a ako se to ne ostvari, nastavit će se otpuštanja zaposlenika u industriji.

"Naša zračna luka nije do sada otpuštala zaposlenike, dapače, osigurali smo plaće i sezonskim radnicima, zahvaljujući akumuliranoj dobiti iz prethodne godine. Vlada RH nam je omogućila da je zadržimo, a s obzirom na značajni pad prihoda konstantno dobivamo potpore za plaće zaposlenika HZZ-a do daljnjega. Nadamo se da će ove mjere omogućiti nesmetano daljnje poslovanje tvrtke. Likvidnost ni u jednom trenutku nije dolazila u pitanje, a nadamo se da i neće", ističe direktor Zračne luke Dubrovnik.

Luetić je naglasio kako su najave za 2021. godinu odlične, broj najavljenih letova je iznimno velik, a na nedavno održanoj konferenciji SLOT zrakoplovni prijevoznici ponudili su četiri milijuna sjedala ukupno u dolasku i odlasku za Dubrovnik.

"Letovi će biti uspostavljeni za više od šezdeset odredišta, međutim sve ovisi o rezervacijama sjedala, a za taj dio bi se trebali pobrinuti turistički djelatnici. Ukoliko do toga ne dođe, prijevoznici će biti prisiljeni otkazivati", upozorio je Luetić.

Napomenuo je kako zaposlenici ZLD-a prolaze obuku za prelazak na druga radna mjesta u slučaju potrebe, a podsjetio je i na mogućnost povlačenja sredstava iz fondova Europske unije.

"Stručno osoblje unutar našeg društva radi na četiri projekta s bespovratnim sredstvima u iznosu preko milijun eura. Pred nama je mogućnost pripreme projekata za EU financiranje Digitalna tranzicija i Green Airport, a ukupno projicirana bespovratna sredstva u iznosu su od oko 4 milijuna eura", zaključio je Luetić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.