JESU li hrvatski građani promijenili navike u krizi, kupuju li manje i čega se odriču?
RTL je objavio istraživanje koje je provela Promocija plus na uzorku od 1300 ispitanika u cijeloj zemlji.
Promjene kupovnih navika
Najviše je promjena kada su u pitanju odjeća, obuća i nakit. Naime, 52.2 posto ispitanih kazalo je da je značajno smanjilo potrošnju. Manje kupuje čak svaki drugi Hrvat, ali gotovo 41 posto zadržao je iste navike u tom aspektu.
Gotovo svaki drugi ispitanik (47.8 posto) smanjio je izdatke za odlazak na odmor, što znači da biraju jeftinije destinacije ili ostaju doma. Više od trećine troši jednako (38.4 posto), a ima i onih koji su povećali troškove.
Gotovo 45 posto građana odlučilo je manje trošiti na izlaske i druženja. Gotovo isti je postotak onih koji su zadržali stare navike (44.9 posto). Manje se kupuje i poklanja, kaže tako 44.3 posto anketiranih, nešto je više onih koji nisu mijenjali navike (47.9 posto).
Veće cijene alkohola utjecale su na to da je gotovo 44 posto smanjilo potrošnju. Ipak, više je onih koji nisu mijenjali ništa (46.1 posto). Gotovo 60 posto kupuje iste namirnice kao i prije.
Evo što je ostalo isto
Što je ostalo isto u potrošačkim navikama? Hrvati i dalje jednako plaćaju osiguranje, tako je u osam od deset slučajeva (82.2 posto). Slijede kozmetika i higijena za osobnu upotrebu (68 posto), zatim elektronički uređaji poput mobitela (66.7 posto) pa kućanski aparati (65.1 posto).
Slijedi hrana (59.6 posto) pa namještaj (58.2 posto), unutarnje uređenje (57.4 posto), potom knjige, časopisi i novine (55 posto). Redom slijede energenti i voda, gdje više od polovice ispitanika nije posegnulo za osobnim mjerama štednje (54.3 posto). Gotovo polovica pušača nije smanjila izdatke za cigarete i duhanske proizvode (48.9 posto).