Foto: Getty Images, FAH
IAKO je srpski premijer Aleksandar Vučić danas likovao zbog činjenice da je Rusija poklonila Srbiji šest MIG-ova 29, izgleda da su Rusi prošli puno bolje u toj pogodbi od Srbije.
>> PRIJETNJA IZ SRBIJE Rusi šalju MIG-ove u Beograd zbog NATO-vog naoružavanja Hrvatske
>> "Bit ćemo dramatično snažniji": Rusija ne daje Srbiji samo MIG-ove, evo što im još poklanjaju
Naime, modernizacija šest MIG-ova trebala bi se, po riječima Aleksandra Vučića, odvijati u tri faze, a njezina ukupna cijena iznosit će između 180 i 230 milijuna eura. Ako je taj iznos točan, čini se da će remont šest aviona koštati Srbiju puno više od uobičajene cijene za takve radove, a možda čak i više nego što bi iznosila kupnja već moderniziranih zrakoplova istog tipa.
Obzirom da su jedini Rusi ovlašteni za modernizaciju MIG-ova, cijenu remonta platit će Srbija, a iako se srpski premijer danas hvalio niskim troškovima koje su im omogućili Rusi, zanimljivo je uočiti da je Rusija krajem 2009. prodala Mijanmaru 20 MIG-ova 29 po cijeni od 400 milijuna eura. Po toj računici, Mijanmar je za svaki MIG 29 platio 20 milijuna eura, dok će Srbija samo za remont "doniranih" MIG-ova platiti oko 33 milijuna eura po komadu.
“Ako biste računali da takve zrakoplove kupujemo, koštali bi nas oko 600 milijuna eura. Onda možete vidjeti koliko smo dobili povoljne cijene i koliko smo dobili na poklon”, izjavio je Vučić danas u Moskvi.
Srbi će (pre)skupo platiti "poklonjene" MIG-ove
Iako tržišta vojne opreme ne funkcioniraju potpuno po tržišnim principima, nego u dogovaranju cijene često i politika igra ulogu, očekivalo bi se da će tradicionalno dobri odnosi između Rusije i Srbije ići u korist Srbiji, a ovako ispada da će itekako preplatiti šest aviona o kojima je Vučić danas govorio samo u superlativima.
Iz dobro obaviještenih izvora doznajemo da se, u trenutku kad je Hrvatska pregovarala o mogućoj kupnji eskadrile od 12 MIG-ova 29, baratalo cijenom od 400 milijuna eura, što dodatno ide u prilog tezi da su Rusi ovaj put itekako skupo naplatili Srbiji avione koji su smatrani vrhunskima - u sredini 80-ih godina.
“Na prvu loptu to ne zvuči kao povoljna pogodba”, kratko je za Index prokomentirao naš vojni analitičar Igor Tabak.