Foto: Index
No reklamni stručnjaci malo su podcijenili publiku, pa u reklamama koje možete vidjeti na televizijama i Facebooku kažu: "Prije 60 godina otvorili smo prvi Konzum".
>> Što Konzum pokušava poručiti plakatima kojima su oblijepili Zagreb?
Prvi je Konzum otvoren 1957. u Zagrebu, kada je Ivica Todorić imao šest godina. I ne, nije ga on otvorio. Time bi, naime, nesumnjivo postao najmlađi biznismen daleko van granica tadašnje Jugoslavije. Autori reklame zaigrali su na emocije brenda koji je nastao u Jugoslaviji, prizvavši time i neka neugodna sjećanja. U video reklami iznenada se hrabro nudi - crno-bijeli, socijalistički Unikonzum.
Kakva je to retro priča bez privatizacije?
Konzum je bilo društveno poduzeće koje je kasnije, udruženo s još nekoliko tvrtki, postalo Unikonzum, kojeg je Todorić devedesetih privatizirao uz pomoć tadašnjeg direktora Joze Petrovića. Radnici su se kasnije žalili da ih je prevarila ključna sindikalistica koja je kasnije skupa s direktorom prešla u Agrokor.
Fond za privatizaciju i Hrvatsko mirovinsko društvo proveli su niz odluka mimo zakona, a o nekima je progovorila i državna revizija. Izbjegnuta je javna ponuda koja je bila nužna prilikom kasnijih dokupa dionica, što je bilo i ostalo-protuzakonito.
Površna retro priča, kakvom su se neoprezno zaigrali u reklami za Konzum, samo je podsjetila kako ovi, kao i mnogi drugi privatizacijski prvaci, nisu odgovorali zbog svoje prošlosti.