Kako je došlo do toga da župan Jelić režira spot Karlovačke županije?

Foto: Karlovačka županija, PIXSELL

PROŠLI tjedan predstavljen je promotivni spot Karlovačke županije uz podršku ministra turizma Garija Cappellija i predsjednika sabora Gordana Jandrokovića Njonje. 

Četverominutni spot režirali su Srećko Radelić i karlovački župan Damir Jelić, što je definitivno nesvakidašnja praksa jer posao župana nije režiranje promotivnog spota županije kojoj je na čelu. Pored toga, Jelić je po zanimanju profesor hrvatskog jezika i nema nekog značajnijeg iskustva u režiji promotivnih spotova pa nas je još više zanimalo kako je do toga došlo. Također, činjenica da je Jelić surežirao promotivni spot za Karlovačku županiju otvara i pitanje honorara za njegov autorski rad.

Zato smo se Karlovačkoj županiji obratili s nekoliko pitanja kako bismo razjasnili ove dvojbe. Odgovore smo dobili od Bernarda Pahora, voditelja Odsjeka za protokol i odnose s javnošću Karlovačke županije.

Karlovačka županija: Jelića je angažirao Srećko Radelić

Prvo nas je, naravno, zanimalo kako je došlo do toga da župan Jelić režira promotivni spot svoje županije. Iz Karlovačke županije su nam odgovorili da se Jelić ''angažirao na poziv Srećka Radelića koji ga je pozvao da se priključi radu na umjetničkom filmu''.

A je li Srećko Radelić - koji je inače već snimao neke spotove svojim dronom - izabran na javnom natječaju? ''Javni natječaj nije raspisan iz razloga što je posao odrađen volonterski, bez naknade'', odgovorio nam je voditelj Odsjeka za odnose s javnošću Karlovačke županije Pahor i dodao da spot županiju nije ništa koštao te da su svi radili volonterski. Honorar nije primio ni župan Jelić.

A tko je angažirao Radelića?

Ipak, zanimljivo je da Karlovačka županija nije raspisala javni natječaj za promotivni spot, te tako eventualno dobila više ponuda i koncepata, nego je dala Radeliću da snimi i režira spot, a onda je Radelić zaključio kako je baš župan Jelić ta kreativna snaga koja mu treba kao najbliži suradnik na spotu. To su nam potvrdili iz županije na naš dodatni upit o tome tko je angažirao Radelića. "Srećko Radelić je angažirao Damira Jelića, jer je bila ideja Srećka Radelića", pokušao ja za Index županijski glasnogovornik pojasniti tu cirkularnu logiku.

Prema odgovoru koji smo dobili od Bernarda Pahora, ''koncept spota osmislili su Srećko Radelić, tekst Damir Jelić'', što znači da je Jelić odgovoran za onaj patetično-religiozni tekst koji prati snimke prirodnih ljepota Karlovačke županije.

Autor muzike svojedobno priveden zbog obiteljskog nasilja

Autor muzike za spot je inače Rajko Dujmić, koji je svojedobno bio priveden na policiju zbog obiteljskog nasilja. To nije bio problem za Karlovačku županiju, koja ovako objašnjava njegov angažman: ''Obzirom da dostupna glazba s interneta nije zadovoljavala potrebe scenarija za to je angažiran Rajko Dujmić putem profesora Ognjena Gravore koji je kao skladatelj također sudjelovao u aranžmanu glazbe. Honorara nema.''

Ipak, postoji mogućnost da će ovaj skup volontera ipak dobiti novčanu naknadu za svoj rad na promotivnom spotu Karlovačke županije jer se ''očekuje pomoć Hrvatske turističke zajednice'', pa ako ''HTZ podrži spot tada će se taj novac razdijeliti na osobe koje su sudjelovale u radu, naravno izuzev samog župana''.

Hoće li HTZ, kojim upravlja HDZ-ovac, novčano podržati spot koji je režirao HDZ-ov župan?

S obzirom na to da je korežiser spota župan Jelić član HDZ-a, kao i ministar turizma Cappelli i ravnatelj HTZ-a Kristijan Staničić, sve govori u korist toga da će HTZ najvjerojatnije podržati spot. Navodno se već rade pripreme za emitiranje spota na ''inozemnim mrežama i portalima'', kako su to formulirali iz Karlovačke županije.

No i dalje nije jasno zašto Karlovačka županija nije raspisala javni natječaj za promotivni spot te zašto nije izdvojila svoja proračunska sredstva za njegovu realizaciju. Da je raspisan javni natječaj, onda vjerojatno nitko župana Jelića ne bi angažirao da bude copywriter za promotivni spot. 

Županija za Jelića kupila luksuzni terenac za 309 tisuća kuna

Uostalom, ova županija očito nije toliko siromašna da se promotivni spot mora raditi volonterski, s obzirom na to da se nedavno otkrilo kako je župan Jelić potrošio 309 tisuća kuna na novi službeni automobil.

Iz natječajne dokumentacije vidljivo je kako je HDZ-ovac Jelić tražio da službeni automobil županije ima kožne presvlake, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, zatamnjena stražnja stakla te automatski dvozonski klimatski uređaj sa senzorom za otkrivanje štetnih plinova. Na kraju je odlučeno da takve uvjete ispunjava terenac Renault Koleos. Povrh toga, Karlovačka županija je ove godine za 1,5 milijuna kuna kupila 14 automobila.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.