Obalna straža kapetanu koji je otišao sa kruzera: Jeste li htjeli pobjeći kući?

PRIJE godinu dana u intervju češkim novinama Dnes kapetan nasukanog kruzera Costa Concordia, Francesco Schettino, je kazao da je danas "mnogo sigurnije" ploviti nego prije sto godina u vrijeme Titanica.

> Italiji prijeti ekološka katastrofa: U kruzeru pronađena sedma žrtva, 29 nestalih

Tada je tvrdio da se sigurnost poboljšala zbog svih sigurnosnih sustava koji danas postoje. "Ne bih želio biti u ulozi koju je imao kapetan Titanica koji je morao ploviti u oceanu punom ledenjaka", kazao je prije godinu dana Schettino kojega su mnogi, zbog njegovih postupaka nakon havarije, već prozvali "Kapetan kukavica".

"Lako je donijeti bitne odluke"

Kapetan je prvo izmijenio rutu i zbog pozdrava konobara obitelji prošao preblizu otoka Giglio da bi potom zaboravio odmah obavijestiti Obalnu stražu o nasukavanju. Prvo su se vlastima javili prestrašeni putnici s broda, a ne kapetan, piše Daily Mail. Schettino je prije 13 mjeseci tvrdio da je u 21. stoljeću mnogo sigurnije ploviti.

"Danas je sve sigurnije. Lakše je ploviti zahvaljujući modernim tehničkim uređajima i internetu", kazao je Schettino i dodao da čak i ako se dogodi pogreška, ona ne može biti ozbiljna, jer su bolje pripremljeni za takve situacije. "Koristeći internet točno znamo vremenske prilike i situaciju koja će nas zateći u lukama u koje pristajemo. Lako je donijeti bitne odluke", kazao je kapetan i dodao kako osobno uživa u nepredviđenim situacijama kada upravlja kruzerom.

"Uživam kada se dogodi nešto nepredviđeno"


"Uživam u trenucima kada se dogodi nešto nepredviđeno, kada se malo može odstupiti od standardnih procedura. To je izazov i uživam u njemu", rekao je Schettino. Nakon svog brzog bijega sa kruzera na kojem je ostavio preplašene putnike prije evakuacije, kapetan je uhićen zajedno sa prvim zapovjednikom Cirom Ambrosiom. Kapetana su omotanog u deku pronašli čak četiri sata prije završetka evakuacije na kruzeru. Svojim bijegom je srušio dobro poznatu tradiciju da "kapetan posljednji napušta brod koji tone".

Kada su shvatili da je kapetan potražio sigurnost na obližnjem otoku, Obalna straža mu je rekla da se vrati na svoj brod, no on ih nije poslušao. U prosincu 2010. godine je kazao da je tijekom plovidbe stalno na oprezu te da mu važan svaki trenutak na brodu i da se nikada nije našao u opasnoj situaciji. Kapetan Schettino je kruzerom Costa Concordia upravljao šest godina. Jučer je kazao da ne razumije kako je udario u kamenje.

"Kapetane, jeste li htjeli pobjeći kući"

Talijanski mediji su objavili i dramatičan razgovor između kapetana broda i Obalne straže koja je tek naknadno saznala da je Schettino pobjegao sa kruzera prije kraja evakuacije. Prvi poziv Lučke kapetanije je Schettino primio oko 0,32 sata u subotu. Prema nekim očevicima, kapetan se već tada bio spasio na drugom otoku.

Pitali su ga koliko ljudi je još na brodu, a on im je odgovorio oko 2,300 te je vodio razgovor kao da je još na brodu. Drug poziv je primio oko 0,42 sata te su ga ponovno pitali koliko ljudi je evakuirano. Schettino je odgovorio da je zvao kompaniju te su mu rekli da je evakuirano sto ljudi. Lučkoj kapetaniji je tvrdio da sve koordinira. No, potom je kazao da ne mogu doći na brod zato što se nagnuo.

Tada su iz Obalne straže posumnjali da kapetan više nije na brodu te da ne koordinira spašavanje. "Kapetane, vi ste napustili brod", upitali su ga iz Lučke kapetanije, a on je odgovorio "naravno da nisam". Tada su ga pitali što je htio napraviti napuštanjem broda te da li je htio otići kući. Kapetan im je potom obećao da će se vratiti.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.