GODINA 2010. za hrvatski je turizam teško mogla gore početi. Predsezona za sada bilježi debakl. U siječnju ove godine bilo je čak za 18,6 posto manje turista nego u istom mjesecu prošle godine, a broj noćenja pao je za 16,4 posto.
Debakl u siječnju treba shvatiti kao upozorenje
Podaci Državnog zavoda za statistiku tako pokazuju da je u siječnju u Hrvatskoj bilo oko 107 tisuća turista koji su ostvarili nešto više od 303 tisuće noćenja. Najzastupljeniji su, naravno, domaći turisti sa 62,2 tisuće dolazaka i 157,3 tisuće noćenja. Radi se o broju turista koji je za 13,9 posto manji nego prošle godine. Manje je bilo i stranih turista kojih je u siječnju u Hrvatskoj bilo oko 45 tisuća, odnosno za 24,3 posto manje nego lani.
Ova crna statistika sama po sebi malo znači s obzirom na to da je zarada koju Hrvatska ostvaruje u predsezoni minimalna. Naš turizam živi od tri ljetna mjeseca i puno će toga (pa tako i rebalans državnog proračuna) ovisiti o brojkama koje će turistički djelatnici uz jadransku obalu ostvariti ovog ljeta. No, podatke za siječanj treba ozbiljno shvatiti utoliko što bi mogli biti najava onoga što nas tek čeka.
Konkurenti smanjuju cijene, a Hrvatska se oslanja na prirodne ljepote
Na pad broja turista, naime, neće utjecati samo situacija gospodarske krize, iz koje se većina svijeta ionako polako izvlači dok Hrvatska pada dublje u ponor. No, krizne godine su svakako utjecale na moć potrošnje potencijalnih turista, koji postaju sve oprezniji s odabirom države kojoj će ostaviti teško zarađene eura.
Hrvatska za većinu turista postaje preskupa, a u prilog nam nikako ne idu ni vijesti koje pristižu iz zemalja koje su direktan konkurent hrvatskom turizmu. Crnogorci su tako najavili da turistima nude deset dana odmora na svojoj obali za nevjerojatnih 99 eura, a slične kampanje dolaze i iz Španjolske, Tunisa, Turske... Naši se turistički djelatnici u međuvremenu i dalje nadaju da se mogu provlačiti na hrvatske prirodne ljepote i, kako oni vole reći, veću kvalitetu usluge koja opravdava i veću cijenu.