NOVA generacija bržih levitirajućih samovozećih vlakova prometovat će Kinom već 2020. godine, javljaju kineski državni mediji. No oni koji sanjaju o rekordno brzim vlakovima, morat će ipak malo pričekati. Ovi su vlakovi srednje i niske brzine iako su i dalje impresivno brzi. Razvijeni su i proizvedeni u Kini, a bit će to treća generacija levitirajućih vlakova srednje i niske brzine što ih proizvodi kompanija CRRC ZhuZhou Locomotives, piše CNN.
Novorazvijeni prototip vlaka koji funkcionira na temelju magnetske levitacije kretat će se brzinom od 200 km/h, što je 40 km/h brže od verzije 2.0 i dvostruko brže od verzije 1.0. Kad budu dovršeni, ovi vlakovi bit će najbrži komercijalni levitirajući vlakovi u uporabi koje je u potpunosti razvila i proizvela jedna kineska kompanija.
CRRC ZhuZhou je podružnica China Railway Rolling Stock Corporationa, jednog od najvećih proizvođača vlakova na svijetu. Dok je model 1.0 dvije godine bio u uporabi u Changsau, glavnom gradu provincije Hunan, model 2.0 je sastavljen i testiran upravo u tom gradu. No nijedan od ta dva modela nije se mogao kretati bez ljudske kontrole, za razliku od novog modela.
Tiši je od običnog usisavača prašine
Vlak srednje i niske brzine dizajniran je kako bi poboljšao prometnu infrastrukturu unutar i u okolici gradova, za razliku od modela velike brzine koji primarno služe za transport između velikih gradova. U usporedbi s tradicionalnim vlakovima, ovaj model je sigurniji i tiši. Sa svojih 70 decibela, tiši je od običnog usisavača prašine.
Kineska verzije levitirajućeg vlaka 3.0 nudi povećan kapacitet, veće ubrzanje i poboljšanu sposobnost penjanja. Primjerice, ovaj vlak može svladati uspon do visine četvrtog kata na razdaljini od samo 100 metara. Novi vlak imat će i moćniji ''mozak'' nego njegovi prethodnici, što omogućava sigurniju funkciju autopilota, naglasio je predsjednik kompanije Zhou Qinghe.
Kad testiranje bude završeno, vlak će biti korišten za promet između gradova na udaljenostima od 50 do 200 kilometara. Osim Changsaua, ovaj vlak je uveden u promet i u Pekingu kao prvi takve vrste koji se kretao po jednoj liniji gradske podzemne željeznice od kraja 2017. godine.
Dok se tehnologija magnetske levitacije razvija i predstavlja kao budućnost željezničkih operacija, trenutačno samo u nekoliko zemalja postoje takvi funkcionalni vlakovi - u Kini, Južnoj Koreji i Japanu. Ovi maglev-vlakovi koriste magnetsko odbijanje kako bi podignuli vlak od podloge, što smanjuje trenje, te kako bi se kretali. Prvi kineski sustav magnetske levitacije, 30-kilometarska dionica od zračne luke Shanghai Putong do centra grada, otvoren je 2002. godine. Vlak se kreće brzinom od 400 km/h i najbrži je vlak temeljen na magnetskoj levitaciji u svijetu.
Projekt je razvijen u suradnji tvrtke Shanghai Maglev Transportation Development i njemačkog konzorcija koji je okupio Siemens, Thyssen Transrapid i Transrapid International. U međuvremenu je Japan izradio planove za maglev-liniju Chuo Shinkansen, čija će najveća brzina biti 500 km/h. Prva faza projekta, od Tokija do Nagoje, trebala bi biti dovršena 2027. godine i trebala bi prepoloviti trajanje putovanja između dva grada.