Foto: 123rf
SVAKE godine u trgovinama diljem svijeta sve je više lažnjaka popularnih marki. U ukupnoj svjetskoj trgovini robama udio takvih proizvoda povećan je na 2.5 posto, javlja CNN.
Statistika otkriva se se iz godine u godinu količina proizvedenih i prodanih krivotvorina povećava - 2008- je ona činila 1.9 posto, 2013. 2.5 posto.
Podaci OECD-a otkrivaju da su najčešće krivotvoreni svjetski poznati brendovi Rolex, Nike, Ray Ban i Louis Vuitton.
Najviše se krivotvori obuća, a potom slijede odjeća, koža galanterija, navodi se u izvještaju koji je nastao u suradnji s Uredom Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO).
Kina je zemlja gdje se proizvede i proda najviše krivotvorina, navodi OECD. Gledajuću ukupan uvoz u EU, krivotvorine čine pet posto.
Mnogi ne gledaju na krivotvorine kao na veliko zlo, no činjenica je da se radi o ekonomskoj prijetnji koja ugrožava inovacije i koči gospodarski rast. Šteti i kompanijama, no što je još bitnije, kada se radi primjerice o lijekovima ili igračkama, u opasnost mogu biti dovedeni zdravlje i život ljudi.