Kuščević troši naše pare na taksi, a ima aute. Nazvali smo ga, bilo je nadrealno

Foto: FaH/Pixsell/Boris Scitar

PREMA dokumentu koji se zove Odluka o prihvaćanju Plana nabave Ministarstva uprave za 2019., donesenom 14. siječnja, s potpisom resornog ministra Lovre Kuščevića, to će Ministarstvo ove godine u postupku jednostavne nabave izdvojiti 28 tisuća kuna za "usluge taxi prijevoza".

Planiraju trošak za taksije, ali i za nabavu službenih vozila, baš kao i operativni leasing

Već smo se naumili diviti Kuščevićevoj štedljivosti, uz nadu da će državnim službenicima i namještenicima taksiji biti prijelazna faza između dosadašnjih luksuznih službenih vozila i nekog budućeg korištenja javnog prijevoza, kad smo u istoj Odluci naišli na dvije zbunjujuće stavke: Ministarstvo će u ovoj godini za nabavu službenih vozila izdvojiti 331 tisuću kuna, a za operativni leasing vozila 30 tisuća kuna.

Neobičan razgovor s ministrom Kuščevićem

Ako koriste taksije, zašto plaćaju leasing? Ako koriste taksije i plaćaju leasing, zašto kupuju nove aute? Za objašnjenje smo nazvali ministra Kuščevića i u neobičnom razgovoru, čije najzanimljivije dijelove donosimo u nastavku, doznali da Ministarstvo uprave zapravo uopće nema službenih vozila pa zato plaća taksi, odnosno da je od MUP-a posudilo staru Škodu koja je pod garancijom (!?), te da je nedavno kupilo dva Renaulta i da ima tri zaposlena vozača. 

I planira kupiti još dva auta. 

Evo kako je tekao razgovor s Kuščevićem nakon našeg kraćeg predstavljanja:   

Imate li minutu vremena?

Naravno, izvolite.

Poslao sam upit u Ministarstvo, ali još nisam dobio odgovor u vezi s ovim taksijem koji vam je u planu javne nabave za 28 tisuća kuna, a istodobno imate trošak nabave vozila i operativnog leasinga.

(kraća tišina)... Dobro.

Pa, zašto taj taksi i o čemu je tu riječ?

A čujte, ne vodim ja javnu nabavu. Pa onda pustim nek javna nabava odgovori. Ali, recimo, prošle godine smo uštedjeli nekoliko desetaka tisuća kuna zahvaljujući taksi uslugama.

Dobro, vi ste potpisali Odluku o prihvaćanju plana nabave u Ministarstvu uprave za 2019. godinu. Stavka 44. kaže da se planira postupak jednostavne nabave usluge taksi prijevoza u iznosu od 28 tisuća kuna.

Tako je. Znam tu nabavu. Prošle godine  budući da ekonomično i racionalno upravljamo sa Ministarstvom, to smo prošle godine uveli način prijevoza naših službenika i dužnosnika, ukoliko ne idu van grada, nego na radne sastanke u gradu, dakle, u druga ministarstva, u Vladu i Sabor i već kako gdje, uveli smo to da ih ne voze vozači, već da idu s taksijem. Prošlu godinu smo dogovorili, ja ne znam s kime, ja mislim Cammeo, nisam siguran i primijetili smo da smo tu imali znatne, znatne uštede od nekoliko desetaka tisuća kuna.

Koliko vaše Ministarstvo ima auta?

Mi nemamo niti jedan automobil već posuđujemo auto od Ministarstva unutrašnjih poslova. Naši ljudi se voze s taksijem, odnosno, ako idu na duži put, onda ih vozač vozi.

Ali imate iznos za nabavu automobila od 331 tisuću kuna.

Ako Bog da, nabavit ćemo tako neki automobil čisto da imamo automobil. Kako bi konačno mogli MUP-u vratiti njihovo vozilo i da ja kao ministar... i da Ministarstvo uprave ima službeno vozilo.

To će biti samo jedan auto od 331 tisuće kuna?

Ne, ne vjerujem. Dva, sigurno dva.

Koliko ih je na posudbi?

A na posudbi je, do daljnjeg.

Ne to. Mislim, koliko je auta na posudbi?

Škoda Superb, jedna Škoda Superb.

To je za vaše potrebe?

Da. Ja sam jedva dobio tu staru Škodu Superb sa 160 tisuća kilometara na kojoj se raspao motor, ali je, Bogu hvala, pod garancijom pa je to regulirano. 

Operativni leasing vozila vam je 30 tisuća kuna. Što je to?

Znači ovako: mi smo prije dva mjeseca, otprilike, nabavili dva službena vozila. To je, kako se zove (obraća se nekome) Renault, Renault Talisman. Prije mjesec dana otprilike. I to vam je vjerojatno operativni leasing za ta dva Renaulta. Imamo dva auta niže srednje klase koji nemaju ni navigaciju, razumijete, parking senzor, razumijete, koji se koriste za službenike kad idu izvan Zagreba i za sva putovanja u Zagreb. A kad idu na Vladu, kad idu negdi di se ne može parkirat, onda ih vozi taksi. Shvaćate? To je toliko dobro organizirano da mi nije jasno da netko neki drugi zaključak može izvući.

Dakle, vi ste nabavili dva auta, ipak ih imate, i još planirate kupiti dva?

Tako je. Dakle, spajanjem Ureda državne uprave sa županijama, upravni nadzor nad jedinicama lokalne samouprave prelazi u Ministarstvo uprave, ne više u Uredu državne uprave, a to vam znači da ćemo u 20 županija morati imati inspektore koji će to raditi, koji izlaze na teren. Dakle, radi se o vozilima baš niže srednje klase.

Taksi usluge ostaju?

Taksi usluge ostaju jer se na tome postižu znatne uštede.

Javni prijevoz je još jeftiniji.

A što biste vi sada? Javni prijevoz ne ide, recimo, na Markov trg, a naši službenici i naši dužnosnici idu u 90 posto slučajeva na Markov trg, u Sabor objašnjavati zastupnicima zakone i u hrvatsku Vladu na radne skupine gdje brane naše zakone i zakonske prijedloge. A javni prijevoz ne ide na Markov trg.

Ide blizu.

A ide blizu, da. Malo pitajte i druge pa ćete vidjeti. Mi smo tu postigli uštede na godišnjoj razini od nekoliko stotina tisuća kuna zahvaljujući činjenici da nemamo službene aute, već da koristimo...

Rekli ste da ste uzeli dva Renaulta.

Ja govorim kolike smo za prošlu godinu uštede postigli, a koliko ćemo za ovu, to ćemo znat na kraju, a znatne su uštede kad nemate vozilo, kad nemate održavanje vozila, kad nemate gorivo, kad nemate vozača koji to vodi, kad nemate tehnički pregled, kad nemate zimske i ljetne gume. Na taksi prijevozu mi godišnje uštedimo iznos koji se sasvim sigurno broji preko sto tisuća kuna. Evo, kad idem popodne u Vladu sjednem na taksi i to košta 30 kuna. I nazad 30. A u protivnom bi me čekao službeni vozač, je li tako, na kojeg imam pravo po zakonu 24 sata dnevno, onda bi njemu išli prekovremeni sati, je li tako, pa bi me čekao gore sat vremena na sastanku, vratio bi me nazad i on bi imao 4-5 sati prekovremenih koji koštaju ovu državu, ne znam sad, napamet ću vam reći, 100 kuna.

Znači, nemate niti jednog službenog vozača?

Imamo, imamo mi tri vozača. Ali oni bi mene popodne morali čekati da me odvezu na sastanak, čekali bi me gori i dobili 100 kuna prekovremenih, najmanje.

Ako bi radili u smjeni, onda ne bi. Ako bi radili, recimo, od 2 do 10.

(kraći tajac) Aaa, (smijeh) dobro, svi oni rade kroz jutro. Jasno je meni da vi želite napisati ono što želite, ali radi se o ogromnim uštedama za Ministarstvo. O ogromnim. Jutros me molio Bošnjaković da mu pišem kako, jer on želi uvesti taj model. Shvaćate?

Shvatili smo, naravno: Ministar Kuščević je organizirao sustav trošenja proračunskog novca na taksije, ali to mu nije dovoljno, pa je kupio dva auta, a u planu su mu još dva.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.