Lijepa priča nedjeljom: Hrvati proizvode maslinovo ulje s listićima čistog zlata

Foto: Luka Šangulin/ Index

GOLDEN Olive Oil - ekstra djevičansko maslinovo ulje obogaćeno listićima 24-karatnog zlata - proizvod je 19 malih obrtnika okupljenih oko tvrtke Kreativni laboratorij koju vodi Antonio Božić.

Prije pet godina britanski trgovački lanac Harrods njihovo ulje proglasio je luksuznim proizvodom godine, a vrhunsko ulje iz Hrvatske sa zlatnim listićima danas se izvozi u cijeli niz zemalja.

Zlato se u prehrani koristilo još u starom Egiptu prije više tisuća godina. Dalekoistočne civilizacije također su zlato koristile i kao ukras hrane i pića. Sredinom 16. stoljeća i europski su plemići svoja jela ukrašavali zlatom. Kroz povijest se smatralo da zlato ima i neka ljekovita svojstva. Jestivo zlato kao dodatak jelima u današnjoj prehrani nosi oznaku E-175.



Za Golden Olive Oil koriste se maslinova ulja raznih proizvođača. Nisu vezani za samo jednog proizvođača ali Božić kaže da je izvor velik jer je u Hrvatskoj vrhunskih ulja sve više.

''Mi nemamo svoje maslinike i nismo se vezali za samo jedan maslinik, ili jednog proizvođača, nego idemo na razna kušanja ulja i odaberemo ono što nam se najviše sviđa po karakteristikama. Ako je bila loša sezona u Dalmaciji, idemo u Istru, ako je u Istri bila loša sezona, idemo u Dalmaciju. Pod lošom sezonom mislim na bolesti vremenskih prilika. Nismo vezani da samo kupujemo od jednog proizvođača. Danas u Hrvatskoj imate, zaista bez pretjerivanja, 70-80 maslinovih ulja koja su top'', kaže Božić.



Zlatno maslinovo ulje prisutno je na više inozemnih tržišta, a od sredine prošle godine krenulo se i s plasmanom u Hrvatskoj.

''Sa zlatnim maslinovim uljem smo prisutni u Velikoj Britaniji, Irskoj, Francuskoj... SAD je zadnjih godinu-dvije jedno od naših najvećih i najzanimljivijih tržišta. Pošto smo mali, nemamo kapacitete otvarati trgovine po svijetu pa baziramo našu distribuciju na agentima ili posrednicima. Zlatno maslinovo ulje od sredine prošle godine počeli smo plasirati i na hrvatskom tržištu. Do sada nije bilo toliko prisutno jer nemamo mi te niche trgovine. Vani postoji puno concept storeova, raznih specijaliziranih dućančića, a toga kod nas nema. Pokušavamo pronaći neka mjesta koja bi svojom dosadašnjom ponudom mogla primiti ta luksuzna ulja u svoj program'', kaže Božić.

Osim zlatnog maslinovog ulja Božić ima i drugi brend - Mediteran art. Radi se o paleti raznih mediteranskih proizvoda, a najčešće ih kupuju tvrtke kao poklone za poslovne partnere.

''To je nastalo 2007. godine, kad smo krenuli s izradom poklona za tvrtke. Danas opskrbljujemo dosta velik broj malih i velikih kompanija koje trebaju takve poklone. Putujemo po Hrvatskoj, upoznajemo brojne proizvođače koji rade razne stvari, sireve, likere, paste i slično i od toga radimo pakete. Zgodno je da mi sve što radimo možemo personalizirati prema želji kupaca, staviti logotip tvrtke i slično'', kaže Božić.


 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.