Foto: Midway
MALI poljoprivredni proizvođači, pogotovo oni koji se bave ekološkom proizvodnjom, teško se probijaju do polica trgovačkih lanaca, no tehnologija bi im mogla pomoći u povezivanju s kupcima.
Kao što su internetske i mobilne aplikacije promijenile način na koji funkcioniraju brojne usluge - od taksiranja, dostava, plaćanja - tako bi mogle pomoći i poljoprivrednim proizvođačima da lakše pronađu kupce za svoje proizvode.
Jagoda Radojčić, vlasnica marketinške agencije i Tomislav Horvat, mladi developer, došli su na ideju kako približiti ekološki uzgojene proizvode hrvatskih OPG-ova široj publici.
Razvijaju platformu Midway koja će spajati ponudu i potražnju ekoloških poljoprivredni proizvoda, a s radom će početi do kraja godine.
Virtualna tržnica ekoloških proizvoda
"Prehrambene navike treba mijenjati. Misao je to koju mnogi od nas imaju, kao i odluka koju donosimo najmanje jednom tjedno, međutim kada dođe trenutak odlaska do tržnice i traganja za idealnim proizvodom (u moru onih koji stižu tko zna od kuda), zakažemo", kaže Jagoda Radojčić, pojašnjavajući što ih je motiviralo na stvaranje ove platforme.
Midway je zamišljen kao platforma koja spaja tri segmenta - aplikaciju za korisnika, aplikaciju za proizvođača i cijeli sustav koji se nalazi iza toga a služi za prikupljanje podataka za razne vanjske servise.
"Ono što Midway aplikacija nudi korisnicima, odnosno kupcima, jest jednostavno pretraživanje i sortiranje proizvoda domaćih OPG-ova. Korisnik aplikacije je lociran pomoću GPS-a, nakon čega na interaktivnoj karti vidi sva prodajna mjesta (ili privatne adrese OPG-ovaca) u svojoj blizini. Proizvodi koji mu se nude su sortirani po količini i vrsti namirnica, te je time korištenje aplikacije učinjeno vrlo jednostavnim. U točno tri klika korisnik može doći od pokretanja aplikacije do željenog ekološki uzgojenog proizvoda. Nakon kupnje, korisnici su dobrodošli i recenzirati, komentirati, odnosno ocijeniti proizvode, što je benefit kako za kupce, tako za proizvođače", kaže Tomislav Horvat.
Midway proizvođačima omogućuje da proizvode prodaju s kućnog praga, tako da im možda neće biti potrebna prodajna mjesta. Dostupna je na svim platformama - ne samo na pametnim telefonima, a proizvođačima je omogućeno da jednostavno kreiraju svoju listu proizvoda.
"Proizvođači ovakvom (besplatnom) aplikacijom dobivaju širu publiku, te ne trebaju nužno ni imati prodajna mjesta, štoviše, mogu svoje proizvode prodavati s kućnog praga. Za razliku od aplikacije za korisnike koja se može pokrenuti samo na pametnim telefonima, ova za proizvođače je dostupna na svim platformama. Proizvođačka aplikacije je dashboard koji će u nekoliko jednostavnih koraka omogućiti kreiranje jednostavne liste proizvoda koje proizvođač nudi, liste svojih stalnih lokacija i preko koje mogu kreirati neku vrstu događaja, odnosno akcija. Kroz nekoliko minuta proizvođač može imati kreiranu listu proizvoda, lokacija i ponuda", pojašnjava Radojčić.
Ekološki proizvodi na Zapadu su jako popularni
U inozemstvu, pogotovo zemljama zapadne Europe, postoji veliki interes za ekološki uzgojenu hranu. No kod nas se ekološka hrana još uvijek teško probija do kupaca.
"Prodaja ekološki uzgojene hrane zasad ne ide lagano, ali trendovi se mijenjaju. Još uvijek su proizvođači organske hrane osvješteniji o važnosti ekoloških smjernica u prehrani od kupaca. Suvremeni kupac hrane je, zahvaljujući internetu i drugim komunikacijskim tehnologijama, informiraniji, ne može ga se prevariti marketinškim kampanjama, brine o odnosu cijene i kvalitete, cijeni vrijeme i osjetljiv je na kvalitetu prehrambenih proizvoda. Suvremenim potrošačima tradicionalni "brendovi" prehrambenih proizvoda nisu presudni u procesu donošenja odluka o kupnji", pojašnjava Radojčić.