Lijepa priča nedjeljom: Od male firme u podrumu do makarske tvornice sladoleda

Zoran Premeru Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL, Premis.hr,Index

TVORNICA sladoleda Premis iz Makarske u 26 godina je od male obiteljske tvrtke koja je krenula doslovno iz podruma obiteljske kuće prerasla u ozbiljan pogon s 15 zaposlenih i kapacitetom proizvodnje od dvije tisuće litara sladoleda na sat. Svoj sladoled plasiraju u slastičarnice i kafiće, a kupci su im i bolji hoteli koji žele imati višu kvalitetu sladoleda.

Zoran Premeru, sin osnivača tvrtke koji je danas i voditelj prodaje, kaže da je ideja za ovaj posao došla iz Italije.

''1990. godine moj otac Miroslav Premeru skupa s partnerima otvorio je trgovinu u Makarskoj u kojoj je prodavao talijanske sladolede Raffaelle Magrini. Prilikom posjeta izaslanstva grada prijatelja Roseto degli Abruzzi Makarskoj moj otac zajedno s partnerima upoznao je Raffaellea Magrinija, vlasnika tvornice sladoleda, s kojim je dogovorena suradnja uvoza sladoleda. Dvije godine poslije moj otac se odvojio od partnera i osnovao tvrtku Premis koja je preuzela posao sa sladoledom. Tada je gospodin Magrini predložio da otvorimo vlastitu proizvodnju u podrumu obiteljske kuće ponudivši strojeve, vitrine i kamione na dugoročnu otplatu i kompletnu edukaciju. Uz pomoć talijanskog partnera krenuli smo u proizvodnju sladoleda pokrivajući Makarsku rivijeru. Ideja mog oca bila je da radi zajedno sa svojim sinovima od kuda i dolazi naziv Premis (Premeru Miroslav i sinovi)'', kaže Zoran.

"Išli smo na kvalitetu, a ne na nižu cijenu"

U Premisu su shvatili da se na otvorenom tržištu s većim igračima vrlo teško boriti snižavanjem cijena pa su odlučili ići na kvalitetu - u svojoj ponudi imaju i bezglutenske te veganske sladolede - i ta strategija se pokazala kao pun pogodak.

''Na tržištu je nastala borba s cijenama gdje su se svi trudili biti što jeftiniji kupujući jeftine sirovine. Ubrzo smo shvatili da nam nije pametno ulaziti u tu bitku jer ćemo sigurno izgubiti. Procijenili smo da je bolje ulagati u kvalitetu bez obzira na to što će to rezultirati višim cijenama. U početku je bilo teško, ali sve veći broj kupaca je prepoznao kvalitetu naših sladoleda i tada je počeo naš rast. Danas sladoled proizvodimo od sirovina koje dolaze iz čitavog svijeta, ovisno gdje su najkvalitetnije bez obzira na njihovu cijenu jer smo prepoznali da ima kupaca koji će platiti i duplu cijenu samo da imaju takav proizvod u ponudi. Prvi smo proizvođači bio organic sladoleda u Hrvatskoj te u ponudi imamo i sladolede bez glutena i veganske sladolede'', kaže Zoran.

Glavninu proizvoda plasiraju u slastičarnice, kafiće i hotele, a uskoro bi mogli krenuti i s prodajom u inozemstvo s obzirom na to da se pojavio i interes stranih kupaca.



''Većina naše proizvodnje su sladoledi namijenjeni za HORECA segment te su nam najveći kupci slastičarnice i caffe barovi. Zatim hoteli sa četiri ili pet zvjezdica koji žele ponuditi gostima bolju kvalitetu sladoleda. Za maloprodaju proizvodimo jedino robnu marku za trgovački lanac Tommy pod nazivom Bondi Premium. Naime, Tommy je prepoznao našu kvalitetu i odlučio ponuditi kupcima kvalitetniji proizvod.

Koriste fondove EU za uvođenje novih tehnologija

Ugostiteljske sladolede proizvodimo u četiri vrste pakiranja koja su jedinstvena na tržištu zahvaljujući novim tehnologijama. Svake godine ulažemo u nove tehnologije uz pomoć Ministarstva gospodarstva i Fondova europske unije. Pratimo sva događanja na tržištu i velike svjetske sajmove. Mala smo tvrtka koja se lako prilagođava novim svjetskim trendovima te zbog toga svake godine donosimo novitete na hrvatsko tržište.

Naša ugostiteljska pakiranja napravljena su tako da imate dojam kao da ste ih napravili sami. Koristimo sirovine za zanatsku proizvodnju na strojevima za industrijsku proizvodnju. Na taj način naši kupci ne trebaju skupu tehnologiju i prostor za proizvodnju, a opet imaju drugačiji sladoled.

U posljednjih godinu dana sve veći broj turista prepoznao je naše proizvode i kontaktirao nas vezano za prodaju naših proizvoda u inozemstvu (Dubai, Rim, Varšava...). Najveći problem je u tome što nas kontaktiraju kupci koji bi željeli prodavati naše proizvode krajnjim kupcima, a nemaju logistiku da uskladište veće količine. Sukladno tome još nemamo dogovoren izvoz, ali smo u stalnim pregovorima pa mislim da ćemo uskoro imati nešto konkretno'', kaže Zoran.

Kupcima dajemo i besplatnu edukaciju osoblja

Osim sladoleda, Premis prodaje i opremu za slastičarstvo, ali svojim kupcima pruža i besplatnu edukaciju radnika, što je vrlo značajno u današnjim uvjetnima nedostatka kvalificirane radne snage.

''Kada imate kvalitetan proizvod i opremu, a prilikom prodaje krajnjem kupcu ga prodajete na loš način tada čitav koncept pada u vodu. Ugostitelji se sve više žale na needuciranu radnu snagu i problem pronalaska radnika. Kako bi riješili taj problem u našoj tvornici u Makarskoj napravili smo učionicu koju smo opremili malim strojevima za proizvodnju sladoleda. Naime u našoj ponudi imamo i strojeve, vitrine i sirovine za sladoled pa smo htjeli pokriti i taj segment. Danas našim kupcima nudimo besplatnu edukaciju djelatnika kako proizvoditi sladoled, kako sladoled ukrašavati i održavati uredno i čisto. U budućnosti planiramo učionicu ponuditi i školama koje nemaju tako opremljen prostor. Napravili smo čitav koncept i standard kao treba prodavati naš sladoled te ujedno pripomogli u rješavanju jednog od najvećih problema s kojim se danas suočavamo'', kaže Zoran.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.