Ljudi su bijesni na Hrvatsku poštu: "Stvarno ste dno dna"

Ilustracija: Sanjin Strukic/PIXSELL, Index

NIJE novost da su brojni građani nezadovoljni uslugama Hrvatske pošte. No sudeći prema njihovim nedavnim komentarima, situacija je alarmantna.

Pošiljke često ne dođu do korisnika, a i ako dođu, često kasne.

Službena Facebook stranica Hrvatske pošte puna je komentara nezadovoljnih građana. 

"Paket poslan 3.12. za Kutinu do danas nije stigao. Svaki trag paketa se gubi u Sisku iz nekog razloga. Paket je bio s pouzećem. Ovo je više nego sramota", stoji u jednom od komentara. 

"Sretni ako se pošiljka uopće isporuči"

"Službeno pismo od Sesvetskog Kraljevca do Svetica putovalo oko 25 dana. Svaka čast na brzini", rekao je jedan od korisnika i dodao kako je tužno što korisnik mora biti sretan ako se pošiljka uopće i isporuči. 

"Stvarno ste dno dna... 25.11.2020. je poslana pošta iz Krapinskih Toplica, a u Hum na Sutli stiglo 09.12.2020. Gdje je nastao problem? To vam je najbrže što možete isporučiti? 23 kilometra za 14 dana? Može li još jadnije? Mislim da nema lošije usluge od vaše", napisao je jedan od korisnika.

"Omogućite korisnicima valjani broj službe za korisnike kad već ne radite svoj posao kako treba", poručila je jedna od korisnica na Facebooku.

"Sad se moram gužvati u pošti i riskirati zdravlje"

Jedna korisnica je naručila paket koji joj nije došao. "Služba za korisnike mailom i telefonom ničemu ne služi. Paket stoji kod vas od 5.12., a bitan mi je. Sve druge dostavljačke službe odlično rade svoj posao i znam da će sve stići u dogovoreno vrijeme. Nikada više neću naručiti nešto što ide preko HP expressa", napisala je.

Jedna korisnica važan paket čeka 10 dana, a obavijest da će biti dostavljen dobila je tek jučer. "Cijeli dan je netko bio doma i ništa. Jutros mi dolazi poruka da je u poštanskom uredu. Ma fuj, to ste već sto puta napravili. Sad se moram, u ovo vrijeme, gužvati u pošti i riskirati zdravlje. Nema potrebe napisati da sam platila dostavu na kućnu adresu. Stvarno ste dno dna", komentirala je. 

>> Ako imate sličnih iskustava s poštom, javite nam se na mail desk@index.hr

To su tek neki od komentara na službenoj Facebook stranici Hrvatske pošte i onih na njihovu objavu o usluzi ePošta. Hvale se kako brzo i lako dolaze do potencijalnih korisnika, a usluga je namijenjena malim tvrtkama. 

"Ugovor za vrijedan pojekt čamio je u Hrvatskoj pošti 50 dana"

Dražen Oreščanin iz Glasa poduzetnika i predsjednik uprave tvrtke Poslovna inteligencija na Facebooku se također požalio na iskustvo s Hrvatskom poštom. Rekao je kako je pošiljka s važnim ugovorom bila u poslovnici čak 50 dana. 

"Ugovor za vrijedan inovativni projekt je čamio u hrvatskoj pošti 50 dana. EU sredstva osigurana za financiranje projekta zbog toga nisu mogla biti puštena. Zaposlenici pošte su dva puta lagali o tome da su paket pokušali isporučiti, jer nema nikakvog traga ni u Poslovnoj ni u HAMAG-u da je netko pokušao isporuku, a u oba ureda su ljudi stalno prisutni", napisao je Oreščanin.

"Zaglavio u 19. stoljeću"

"Odjel nepreuzete pošte je definitivno zaglavio u 19. stoljeću. Dijete u nižim razredima osnovne škole bi se sjetilo u takvim slučajevima pogledati na internet za broj telefona, nazvati primatelja i reći mu da ima nepreuzetu pošiljku, ali to je očigledno za Hrvatsku poštu raketna tehnologija", napisao je Oreščanin, a njegovu objavu u cijelosti možete pročitati u nastavku. 

[ Još jedna „lijepa priča“ o hrvatskoj pošti ] Poslovna inteligencija je 30.6.2020. dobila odluku da nam je odobreno...

Posted by Dražen Oreščanin on Wednesday, December 9, 2020

Poslali smo upit Hrvatskoj pošti. Između ostalog, pitali smo ih za drastično kašnjenje pošiljki. 

"Prosinac je već tradicionalno mjesec koji ruši sve rekorde kada je riječ o količinama pošiljaka, a ovaj je specifičan zbog pandemije koronavirusa. Kako bi osigurali kontinuitet poslovanja, radnici su podijeljeni u timove koji međusobno ne ostvaruju fizički kontakt", stoji u odgovoru.

"Najveći dio pošiljaka isporučujemo na vrijeme"

"Istovremeno zbog novih kupovnih navika korisnika koji su se zbog pandemije okrenuli kupovanju u internetskim trgovinama bilježimo rekordne količine pošiljki. Usprkos tome najveći dio pošiljaka isporučujemo na vrijeme. Rad je organiziran u smjenama i grupama upravo zbog prevencije širenja zaraze i povećanja broja samoizolacija. Situacije u kojima nam se timovi zaraze ili moraju u samoizolaciju mogu privremeno i lokalno utjecati na kraća razdoblja kašnjenja u isporuci", navode u Hrvatskoj pošti.

"Za poštare ne postoji opcija rada od kuće"

"eU sličnoj situaciji nalaze se poštanski operateri diljem Europe koji također bilježe pojačan promet. Unatoč ograničenjima zbog pandemije, dajemo sve od sebe da pošiljke stignu na vrijeme. Naši poštari, njih oko 2500, cijelu su 2020. proveli na terenu i s dostavom pošiljaka nisu stali niti će stati u ovom kriznom razdoblju. Za njih ne postoji opcija rada od kuće, uvijek su na raspolaganju građanima i na njih smo istinski ponosni, baš kao i na kolegice i kolege u poštanskim uredima i sortirnicama te vozače koji provode noći vozeći po svim vremenskim uvjetima da bi pošiljke što prije stigle do primatelja. Korisnike smo putem naših društvenih mreža informirali o situaciji i očekivanoj gužvi i zahvalili im na strpljenju", odgovorili su iz Hrvatske pošte. 

Tvrde da je kašnjenje operatera očekivano za ovo doba godine

Kažu da pakete koji ne dođu do korisnika "broje u promilima".

"Svakodnevno uspješno dostavljamo milijune paketa i pošiljki. Broj pošiljki koje dostavljamo sa zakašnjenjem brojimo u promilima, a pošiljke koje nikad ne dođu do primatelja su zaista rijetkost i one se u pravilu vraćaju pošiljateljima", navode.

Kao što smo već naveli u tekstu, mnogi se žale na službu za korisnike, a iz Hrvatske pošte tvrde da pozive ne ignoriraju. 

"Korisnički upiti se ne ignoriraju, dapače, agenti Službe za korisnike u prvih deset dana prosinca obradili su 18 tisuća poziva, a dnevno u prosjeku riješe gotovo tisuću upita koji stignu putem e-maila. Na čitavu situaciju najviše utječe pandemija zbog koje je dijelu agenata propisana samoizolacija", tvrde iz Hrvatske pošte i dodaju kako je duže čekanje na javljanje operatera očekivano za ovaj dio godine. 

"Veći broj upita je očekivan za ovaj dio godine i zbog njega se ponekad produži vrijeme čekanja do javljanja agenta koji su također podijeljeni u timove kako bi osigurali kontinuirano pružanje informacija i usluga našim korisnicima", navode. 

Pošiljke s besplatnom poštarinom nisu u tracking sustavu

Pošiljke u međunarodnom prometu nemaju rok isporuke, a iz Pošte dodaju kako takve pošiljke podliježu prometnim zastojima i gužvama te ne mogu utjecati na to koliko dugo će one putovati. Tvrde da pošiljke obrađuju čim stignu u sustav. 

"Podaci na temelju kojih internetske trgovine šalju obavijesti kupcima o statusu pošiljki često nisu točni i usklađeni s aktualnim stanjem jer se uglavnom ni ne radi o praćenim pošiljkama, tj. pošiljkama koje imaju digitalne podatke na temelju kojih bi se korisniku u svakom trenutku mogao prikazati stvarni status pošiljke. Također, pošiljke s besplatnom poštarinom ili poštarinom u iznosu nekoliko dolara/eura nisu u evidenciji tracking sustava, drugim riječima, preciznost tracking sustava ovisi o vrsti odabrane dostave", tvrde u pošti.

"Izvanredne okolnosti koje se redovito mijenjaju"

"Konkretno, ako je roba naručena kao Pošiljka ubrzane pošte (EMS) tada se pošiljka može pratiti putem Track & trace sustava od slanja do uručenja, a brzina međunarodne dostave je mnogo veća. Prikazi za praćenje koje dostavljaju kineski prodavatelji znaju prikazati da je pošiljka u Zagrebu, a zapravo je u procesu transporta prema Hrvatskoj. U trenutku kad internetska trgovina kupcu javi da je obična pismovna pošiljka stigla u sortirnicu u Velikoj Gorici, navedena pošiljka zapravo nije još ni pristigla u Hrvatsku ponajviše zbog situacije u međunarodnom poštanskom prometu koji se još uvijek odvija u izvanrednim okolnostima koje se redovito mijenjaju", zaključuje se u odgovoru Hrvatske pošte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.