Ljudi su bijesni na HŽ: "Kasnimo na posao, djeca u školu. Prijete nam otkazi"

Foto: Goran Kovačić/Pixsell

REDAKCIJA Indexa posljednjih je tjedana zatrpana pritužbama građana na kašnjenje vlakova na relaciji Zagreb - Zaprešić i obrnuto. Čitatelji nam pišu da kasne na posao, da djeca kasne u školu, a navode i da je, otkako je krenula školska godina, premalo vagona, zbog čega, ističu, dolazi do prevelike gužve u vlakovima te je nemoguće držati razmak u trenu dok rastu brojke novozaraženih koronavirusom.

Jedan čitatelj nam je napisao da mnogima prijete i otkazi zbog kašnjenja vlakova.

"Ovi radovi nemaju veze s nekompetentnošću ljudi"

"Svi kasnimo na posao i vise nam otkazi iznad glave zbog nekoliko nekompetentnih ljudi. Otkaz onome tko planira, otkaz onome tko validira to te onome tko ih je zaposlio. Svi se prave grbavi i sad se pravdaju radovima. Ovi radovi nemaju veze s nekompetentnošću ljudi. Vrlo lako je izračunati vrijeme u kojem bi se vlakovi mogli ispremještati po kolosijecima unutar pet, u vrh glave 10 minuta", napisao nam je jedan čitatelj, koji je istaknuo da čeka i više od sat vremena polazak vlaka.

Index je kontaktirao HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastrukturu, a iz obje HŽ-ove tvrtke objasnili su nam da dolazi do kašnjenja te odstupanja od voznog reda zbog radova, koji bi na relacijama Podsused - Zaprešić i Zagreb Zapadni kolodvor - Podsused trebali potrajati do kraja listopada, dok će cjelokupna obnova dionice Zagreb Zapadni kolodvor - Savski Marof završiti na ljeto 2022.

HŽ Putnički prijevoz: Promet se odvija jednim kolosijekom, zbog čega dolazi do kašnjenja

"Zbog radova na relacijama Podsused - Zaprešić i Zagreb Zapadni kolodvor - Podsused uvedena je posebna regulacija prometa, tijekom koje dio vlakova vozi na cijeloj dionici, dio vlakova vozi na skraćenoj dionici, a dio na relacijama Zagreb Zapadni kolodvor - Zaprešić i obrnuto te Zagreb Glavni kolodvor - Zaprešić i obrnuto supstituiran je autobusnim prijevozom. S obzirom na to da je tijekom radova zatvoren jedan kolosijek na relaciji Savski Marof - Podsused, promet se odvija jednim kolosijekom, zbog čega dolazi do kašnjenja vlakova koji prolaze navedenom dionicom. HŽ Putnički prijevoz prati frekvenciju putnika u svim vlakovima te, sukladno raspoloživim kapacitetima, uvrštava dodatne vagone/garniture na najfrekventnije relacije", odgovorila je Indexu Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnošću HŽ Putničkog prijevoza.

HŽ Infrastruktura: Pojedini vlakovi su nam otkazani

U HŽ Infrastrukturi također su nam odgovorili da su u tijeku radovi na remontu pruge između kolodvora Zagreb Zapadni kolodvor i Podsused Tvornica. Navode da se stoga očekuju kašnjenja do kraja listopada.

Radovi se, navode, izvode na jednome kolosijeku, dok je drugi kolosijek otvoren za promet vlakova.

"Zbog velikog broja vlakova koji prometuju na pružnoj dionici na kojoj se izvode radovi ne možemo po jednome kolosijeku propustiti sve vlakove koji bi po voznom redu trebali prometovati te su zbog toga pojedini vlakovi otkazani. Na kolosijeku koji je otvoren za promet vlakova uvedena su smanjenja brzine (20 km/h) zbog izvođenja radova te osiguranja radnika na gradilištu, što za posljedicu ima dodatno produljenje voznih vremena vlakova, odnosno kašnjenja. Dodatna otežavajuća okolnost je i to što se vlakovi koji prometuju iz smjera Zaprešića prema Zagrebu u kolodvoru Podsused Tvornica moraju prebaciti na kolosijek koji je otvoren za promet vlakova, što produljuje zadržavanje tih vlakova u kolodvoru Podsused Tvornica", objašnjavaju u HŽ Infrastrukturi.

Ističu da je predviđeno da navedeni radovi između kolodvora Zagreb Zapadni kolodvor i Podsused Tvornica traju do kraja listopada ove godine i u tome će razdoblju biti moguća kašnjenja vlakova u odnosu na vozni red.

"Napominjemo da, osim što je na snazi posebna regulacija prometa tijekom radova na obnovi pruge na dionici Podsused TV - Zagreb Zapadni kolodvor, željeznički promet vrlo otežano teče na relaciji Zaprešić - Zagreb Glavni kolodvor i zbog kvara automatskoga pružnog bloka i signalno-sigurnosnog uređaja u kolodvoru Podsused Tvornica. Ispričavamo se na kašnjenju i molimo putnike za strpljenje i razumijevanje", odgovorili su nam u HŽ Infrastrukturi.

"Kad se sve obnovi, vlak će ići i do 120 km na sat"

Poslali su nam dodatno i informacije o projektu.

"Pružna dionica Zagreb Zapadni kolodvor - Savski Marof duga je 17.8 km i nalazi se na koridoru RH1, vrlo važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski putnički prijevoz. Radovi na njezinoj obnovi, koji su u tijeku, vrijedni su 365.7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio financira iz kredita Svjetske banke. Na pružnoj dionici Zaprešić - Savski Marof radovi su završeni te je na dionici uspostavljena brzina prometovanja vlakova od 120 km/h, a stajališta Zaprešić Savska, Brdovec i Podsused puštena su u funkciju. Na pružnoj dionici Podsused TV - Zaprešić većina je radova završena", kažu u HŽ Infrastrukturi.

Nadalje navode da će po završetku cjelokupne obnove, a što se očekuje na ljeto 2022., vlakovi dionicom Zagreb Zapadni kolodvor - Savski Marof prometovati brzinom od 120 km/h.

"Sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa bit će veće, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu", istaknuli su.

Iz obje tvrtke poručili su da se ispričavaju putnicima zbog kašnjenja i mole ih za razumijevanje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.