PREMA dojavama čitatelja Indexa doznajemo da nakon odluke HAKOM-a o ukidanju naknade za uručenje malog paketa u iznosu od 4,50 kuna, koju je Hrvatska pošta naplaćivala primateljima pošiljaka, poštari više uopće ne dostavljaju takve pošiljke.
"Danas mi poštar iz Pošte II u Rijeci dostavlja nekoliko minijaturnih pošiljaka u koverticama, od svega par grama svaka i govori da mi više neće smjeti dostavljati takve pošiljke jer je dobio nalog od nadređenih da ubuduće ne dostavljaju takve pošiljke, iz razloga što je ukinuta naknada od 4,5 kuna za dostavu, već da samo ostavljaju primateljima obavijesti o prispijeću pošiljke pa da primatelji izvole sami podizati takve pošiljke na pošti", javio je čitatelj Indexa.
Da to nije izoliran slučaj doznali smo od čitatelja iz Zagreba koji je također ogorčen novom praksom Hrvatske pošte, odnosno, kako kaže, uništavanjem usluge dostave do vrata. "Dostava pošiljaka u zgradi s liftom u Zagrebu je uvijek svima funkcionirala tako da su pošiljke iz Kine uručivane na vrata primatelja", govori nam čitatelj zgrožen srozavanjem usluge Hrvatske pošte.
"Dok cijeli svijet ide naprijed, Pošta ide nazad"
"Iako je to obveza Hrvatske pošte prema međunarodnom ugovoru s poštanskom udrugom, pošiljke više ne donosi ni do poštanskog sandučića već primateljima automatski dolazi samo obavijest o prispijeću pošiljke", tvrdi korisnik poštanskih usluga sa zagrebačke Trešnjevke i naglašava: "Želim da mi se poštanske pošiljke (od bilo kuda pa i iz Kine) uručuju na vrata kao što je to uvijek bilo!"
"Usluga je prije bila bolja, a danas lošija. Dok cijeli svijet ide naprijed, Pošta ide nazad, nije mi jasno zašto to rade", pita se naš čitatelj.
Čitatelj koji nam se javio iz Rijeke zaključuje: "Kao (prisilni) korisnik usluga HP-a imam brojna negativna iskustva s dotičnima, o kojma bih mogao solidnu knjigu napisati i najviše bih volio kad bih dotičnu tvrtku mogao bilo kako izbjeći, kada bi npr. bankrotirali (može li to državna firma u RH?) i bili prodani Kinezima, Turcima, Nigerijcima ili bilo kome iole pametnijem i što je najvažnije - moralnijem! Žalosno!"
Hrvatska pošta: "Nema promjene"
Povodom reagiranja čitatelja obratili smo se Hrvatskoj pošti s upitom radi li se o novom pravilu neuručivanja malih pošiljaka primateljima, kojeg se poštari sada moraju držati, ili to možda ovisi o voditelju pojedine lokalne pošte.
"Mali paket je obična pošiljka, a one se prema općim uvjetima tretiraju na način da se dostavljaju u kućni sandučić (kovčežić) primatelja. Ukoliko zbog svojih dimenzija ne mogu proći kroz otvor kućnog sandučića, takve se pošiljke ne iznose na dostavu već se ostavlja obavijest o prispijeću te se pošiljka preuzima u poštanskom uredu koji je naznačen na obavijesti. Obične su se pošiljke i prije tako tretirale, nema promjene", odgovorili su iz Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte.
Hrvatska pošta, dakle, tvrdi da nema nikakve promjene u odnosu na dosadašnju praksu, unatoč iskustvima korisnika koji nam javljaju suprotno.
Dobra vijest za građane
Podsjetimo, Hrvatski sabor početkom godine ratificirao je Svjetsku poštansku konvenciju (SPU), temeljem čega je poštanski inspektor Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) rješenjem od 18. rujna ove godine zabranio Hrvatskoj pošti da građanima naplaćuje dodatnu poštarinu od 4,50 kuna za uručenje malih paketa iz međunarodnog prometa.
"To je dobra vijest za sve građane koji koriste e-trgovinu i osnovne poštanske usluge, a koje u Hrvatskoj pruža Hrvatska pošta-HP temeljem akata Svjetske poštanske unije", komentirali su tom prilikom iz HAKOM-a.
No iz iskustava hrvatskih korisnika poštanskih usluga čini se kako se dobra vijest pretvorila u - lošu.