MAĐARSKA je u blizini granice s Ukrajinom otvorila kontejnerski željeznički terminal koji će omogućiti veće isporuke ukrajinskih žitarica do luka na Jadranu.
Terminal East-West Gate zamišljen je kao ulazna vrata u Novi put svile, infrastrukturnu mrežu koju je Kina počela graditi 2013. godine kako bi se povezala s ostalim zemljama Azije, Afrikom i Europom.
Izgrađen je za 40 milijardi forinti (73 milijuna eura) i omogućuje prijenos kontejnera s tračnica širokog na one standardnog kolosijeka i iz vagona na kamione. Prvi europski intermodalni kombinirani terminal, baziran na zelenoj tehnologiji, koristit će vlastitu 5G mrežu za internu komunikaciju i upravljanje uređajima.
Terminal bi trebao obrađivati 15 do 20 tisuća tona žitarica mjesečno
"Igrat će ogromnu ulogu u isporuci ukrajinskog žita", istaknuo je na otvaranju terminala mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto.
"Mehanizacija koja se ovdje koristi može obraditi 800 tona žitarica i 450 kubika suncokretovog ulja na sat", naglasio je Szijjarto dodavši da će terminal omogućiti učinkovitiju otpremu ukrajinske poljoprivredne robe. Terminal bi u punom kapacitetu trebao obrađivati 15 do 20 tisuća tona žitarica mjesečno, a zaposlit će oko 500 radnika.
Ukrajina spada među vodeće izvoznike žitarica u svijetu, a dostavlja ih uglavnom iz luka na Crnom moru. Njezin izvoz bio je uglavnom blokiran od početka rusko-ukrajinskog rata, a nastavljen je prošlog ljeta dogovorom Moskve i Kijeva uz posredovanje Ujedinjenih naroda i Turske.
U prvih 17 dana listopada Ukrajina je izvezla 2.12 milijuna tona žitarica, tek 2.4 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, prema podacima ministarstva poljoprivrede.