HRVATSKI chef Mate Janković komentirao je zatvaranje restorana Tekka u Zagrebu, kao i inspekcijske kontrole po drugim restoranima.
Kaže da to sve postaje suludo.
"Ugostitelji su konstantno pod represivnim mjerama. Umjesto da inspekcije budu korektivni faktor, oni kažnjavaju bez upozorenja", kaže Mate Janković.
"Pogotovo sad kad trebamo empatiju, ugostitelji prolaze kroz velike traume. Neki gube biznis, dobivaju otkaze, a imamo inspektora koji bahato zatvori zbog jednog stola ugostitelja koji se trudi opstati", kaže Janković u razgovoru za N1.
"Ovo što se dogodilo je da je jedan broj ljudi poslan na biro i mora ih plaćati Hrvatska. Nije li to ludo?" dodaje.
Kaže da je minimalne tehničke uvjete nemoguće poštovati
Osvrnuo se i na često spominjane minimalnih tehničkih uvjeta za rad restorana. Janković kaže da je to ogroman broj propisa i pravila koje je nemoguće poštovati.
"Neka meni inspekcija objasni na koji način po njihovim minimalnim tehnički uvjetima itko može poslovati. To je sve suludo, ne možete to poštovati, ima ih trilijun. Uvijek vam mogu naći propust i napisati kaznu, zato je to i napravljeno", kaže Janković.
"Jedne se ljude guli da bi se druge moglo plaćati", dodaje.
Osvrnuo se i na konkretni primjer zatvaranja restorana Tekka u Zagrebu.
"Mislim da je ta osoba krajnje krivo postupila, mogla je drugačije reagirati", kaže o inspektoru.
"Ne postoji nikakva konkretna kontrola nad inspektorima. Vi se njih bojite umjesto da oni budu vaši prijatelji. Trebali bi vas savjetovati, umjesto da odmah idu džonom na vas", kaže Janković.
Kaže da jedan dio ugostitelja zbilja ne plaća radnike ili vara državu. No, dodaje da je tu riječ o jako malom broju. Većina ih, kaže, pošteno radi.
"U svakom žitu ima kukolja. Ali velik dio ljudi radi pošteno", kaže Janković.
Opet se vratio na inspekciju i kriterije za kažnjavanje.
"Jedna osoba mi je prije nekoliko dana rekla da je platila kaznu jer slova na deklaraciji nisu bila dovoljno velika. To postaje suludo", priča.
"Ovaj sustav treba dubinske promjene. Taj realni sektor hrani državu. Poduzetnik je onaj koji otvara radna mjesta, treba pustiti ljude da rade", zaključuje Janković.
Komentirao i budućnost restorana
"Ako ćemo pričati što bi trebalo napraviti, imate dostavljača, što bi on trebao, imati štit od pleksiglasa? Treba pustiti ljude da rade, mala je šansa da se nešto desi s termički obrađenom hranom koja je odmah i stručno zapakirana. Stvaramo neku paranoju. Ja osobno kuham, ali ljudi naručuju svaki dan i mislim da nemaju problema da im netko daje iza pleksiglasa ili bez pleksiglasa", kaže.
A onda se osvrnuo i na budućnost restorana. Smatra da će stroge mjere, razmaci među stolovima i eventualno pregrade od pleksiglasa uništiti samu bit restorana.
"Ljudi dolaze u restoran po experience, to nitko ne želi. Nitko ne želi doživljaj kao da dolazi u bolnicu. Sa druge strane, micanjem stolova vi ljudima smanjujete kapacitete. Ako imate restoran od 40 mjesta, vi sad postajete restoran od 20 mjesta, posao propada", zaključuje Janković.
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz koronavirus instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: koronavirus
Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.