DANAS je objavljena vijest koja zvuči nestvarno, ali je istinita - Rimac preuzima Bugatti, jedan od najlegendarnijih brendova autoindustrije.
> Rimac preuzima Bugatti, sjedište u Hrvatskoj
Činjenica da se jedna hrvatska kompanija udružila s Bugattijem, istinskom ikonom autoindustrije, zvučala bi kao prvoaprilska šala da se dotična hrvatska kompanija ne zove - Rimac Automobili.
Nevjerojatno zvuči i period u kojem je Mate Rimac od inovatora koji je kompaniju osnovao u vlastitoj garaži došao do upravljanja brendom kao što je Bugatti - samo 12 godina.
Rimac Automobili postaje Rimac Grupa - najveći dioničar Bugatti Rimca
Danas je, naime, iz Rimac Automobila potvrđena vijest o kojoj se špekuliralo već neko vrijeme - kompanija Mate Rimca postaje većinski vlasnik Bugattija. Tvrtka Rimac Automobili postaje Rimac Grupa, podijeljena na dvije kompanije - Bugatti Rimac i Rimac Technology.
Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., s udjelom od 55%. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37%, Porsche ostaje na 24%, Hyundai Motor Group na 12%, a ostali investitori na 27%.
Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenata, po kojima je Rimac poznat i kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila, bit će odvojeni u novi poslovni subjekt - Rimac Technology - koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila, navode iz Rimac Automobila, iz koje su poslali i infografiku nove vlasničke strukture.
Mate Rimac će biti na čelu nove kompanije. Kao glavni izvršni direktor Rimac Grupe vodit će Bugatti Rimac i novu tvrtku Rimac Technology. Mate Rimac tako i dalje upravlja svim segmentima poslovanja Rimac Grupe, koja sada uključuje i Bugatti. Bugatti i Rimac nastavljaju kao zasebni brendovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će sjedište i sav razvoj za oba brenda biti u Hrvatskoj.
Sjedište Bugatti Rimca bit će u Hrvatskoj
U budućnosti će se globalno sjedište kompanije Bugatti Rimac nalaziti u novom Rimac Kampusu, koji će biti i sjedište tvrtke Rimac Technology. U kampusu će se proizvoditi tehnologije i komponente za automobile oba brenda, dok će se sklapanje Bugattijevih modela nastaviti u Molsheimu u Francuskoj. Iz Rimčeve kompanije poručili su da se time nastavlja korištenje povijesne lokacije, koja je neodvojiva od Bugattijevog brenda.
Rimčev kampus vrijedan 200 milijuna eura, izgradive površine 100.000 m2, trebao bi biti otvoren 2023. godine te će biti baza svih istraživanja i razvoja budućih hiperautomobila Rimca i Bugattija.
Što su o povijesnom dealu rekli Rimac i šefovi Porschea?
Predstavljanje povijesnog deala dogodilo se večeras u Dubrovniku na tvrđavi Lovrijenac, kamo su tijekom dana helikopterom prebačena tri automobila: Rimčeva Nevera, Bugatti Chiron i Porsche Taycan.
Na predstavljanju su govorili Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila, Oliver Blume, izvršni direktor Porschea, te Lutz Meschke, zamjenik predsjednika i financijski direktor Porschea.
Rimac: Uvijek sam htio dokazati da se ovo može napraviti u Hrvatskoj
Rimac je u svom govoru naglasio kako 2009. godine, kad je sam pokretao kompaniju u garaži, nije mogao ni zamisliti da će u 12 godina biti u ovakvoj poziciji. Prije 12 godina Rimac je imao jednog zaposlenog - njega samog. Kad je kompanija na tržište izbacila svoj prvi automobil - Concept One - bilo ih je 11. Ove godine, kad su predstavili hiperautomobil Rimac Neveru, koji je oduševio autonovinare širom svijeta, ima ih više od 1000.
"Da mi je netko prije 12 godina rekao da će se ovo dogoditi, ne bih mu vjerovao", rekao je.
"Inspirirao me Nikola Tesla i njegovi izumi i htio sam dokazati da električni auti mogu biti brži i uzbudljiviji od konvencionalnih automobila", rekao je Rimac govoreći o svojoj motivaciji.
"Uvijek sam ovo htio napraviti u Hrvatskoj i dokazati da se to može napraviti ovdje. Kao što izreka kaže, sve je nemoguće dok to netko ne napravi", rekao je Rimac.
> Pogledajte što su o Rimčevom preuzimanju Bugattija rekli Rimac i šefovi Porschea
Šefovi Porschea o Rimcu: Takvih ljudi nema puno. Mate, nemoj se nikad promijeniti
Čelnici Porschea Oliver Blume i Lutz Meschke biranim su riječima govorili o Mati Rimcu.
"Mate Rimac je izuzetan poduzetnik, takvih nema puno u autoindustriji. Opušten je i ozbiljan u isto vrijeme. Unatoč njegovom izuzetnom uspjehu, ostao je čvrsto pri zemlji. Mate, nemoj se nikad promijeniti", rekao je Meschke.
> Čelnik Porschea Rimcu: Mate, nemoj se nikada promijeniti
"Rimac je 2009. imao startup, a danas je jedan od najznačajnijih proizvođača tehnologije za električne automobile, a uz to proizvodi i vrhunske električne hiperautomobile", rekao je Blume pa dodao da izuzetno cijeni Rimca i njegov tim, opisavši ga kao "pouzdanog partnera".
Prve reakcije: "Više nitko realan ne može reći da je to predstava"
Index je nakon objave goleme vijesti o Rimčevom preuzimanju Bugattija razgovarao s ekonomistom Vukom Vukovićem, poduzetnikom Sašom Cvetojevićem i komunikacijskim stručnjakom Perom Tantom. Njih trojica su složni - to je ogromna vijest za Rimca, ali je zbog imidža i slike koja odlazi u svijet itekako važna i za Hrvatsku.
> Prve reakcije: "Ovo je usporedivo sa svim sportskim uspjesima od 90-ih do danas"
"Ovo je definitivno prijeloman trenutak, u kojem Rimac Automobili iz startup faze prelaze u novo doba. Nitko realan više ne može tvrditi da se radi samo o balonu i predstavi za javnost", rekao je za Index poduzetnik Saša Cvetojević.
"Sve ovo diže kompleksnost poslovanja dosadašnjih Rimac Automobila na novu razinu, budući da Mate sada preuzima upravljačku funkciju i u tvrtki koja ima proizvodne pogone izvan RH. Posebno je zanimljivo što smo ovim korakom dobili definitivnu potvrdu da Hrvatska ima autoindustriju, ali ne onu koju su nekad davno priželjkivali političari - industriju sklapanja jeftinijih modela u kojoj vrlo malo dodane vrijednosti ostaje u Hrvatskoj, već dva branda iz samog vrha automobilske tehnologije danas", govori nam Cvetojević.
"Sljedeći veliki dokaz snage kompanije bit će javna ponuda dionica"
"Završno, pred Rimcem je sada nova dionica putovanja, ovo je odličan uvod u najavljeni IPO (javnu ponudu dionica, op.a.), koji će biti sljedeći veliki dokaz snage kompanije. Valuacija od 5 milijardi američkih dolara, koja je najavljivana, sada se čini sve realnijom", rekao nam je Cvjetojević.
"Ovo Hrvatsku pozicionira na karti kao zemlju u kojoj je i naizgled nemoguće ostvarivo"
"Mislim da je ovo izuzetno značajno kao signal prema vani, da ovdje postoje ozbiljne firme koje mogu konkurirati najboljima na vanjskom tržištu, tako da je to sjajna vijest za potencijalno privlačenje novih investicija", rekao nam je Vuković.
"Naravno, tu postoji još hrpa prepreka s formalne pravno-birokratske strane u Hrvatskoj, ali kao 'goodwill' koji se stvorio je izuzetno poticajno. Ako ništa, barem nas dodatno pozicionira na mapi kao zemlju u kojoj su inovacije moguće i u kojoj je naizgled nemoguće ostvarivo, dakle učinak na imidž je popriličan", govori naš ekonomist.
"Ovo će imati daljnje pozitivne učinke na domaće tržište"
"Za Rimca to znači daljnja ekspanziju i preduvjet za izlazak na američku burzu (što je u planu kroz koju godinu, ako sam dobro shvatio), što će imati daljnje pozitivne učinke na domaće tržište i, direktno (na BDP kroz potrošnju preko plaća novih zaposlenih), i indirektno kroz daljnji rast imidža naših firmi koje rastu na R&D-u", zaključio je Vuković.
"Usporedio bih ovo sa svim sportskim uspjesima hrvatskih sportaša od 90-ih do danas"
"Ova vijest zasigurno će organski dosegnuti iznimno veliki broj medija, ne samo poslovne već i one svjetske, usporedio bih ovaj događaj otprilike sa svim sportskim uspjesima hrvatskih sportaša od 90-ih pa do danas, obično se osvoji medalja, to veselje traje i nakon par dana splasne. Ovo je veselje koje je tek počelo i u tome je jačina ove uspješne priče", rekao nam je Tanta.
"Rimac i njegov tim doslovno su ispisali stranice povijesti i na tome im treba čestitati. Marketinški je ogromni potencijal koji se gradio godinama zahvaljujući upornosti Mate Rimca i njegovog tima, a najljepša stvar je što je on u ovom trenutku besplatan, kao papirnati avion koji je pušten i letjet će idućih par godina i desetljeća. I zato ga treba dobro iskoristiti, koliko vidim superauti na dubrovačkoj kuli su jako dobar početak, a ako se ovako nastavi, teško mi je prognozirati gdje je kraj", rekao je Tanta za Index.
"Hrvatska - sjedište Bugattija. Zvuči nestvarno"
"Naš dom - Hrvatska, zemlja predivne obale, dobre hrane, povremeno dobrog nogometa i sjedište Bugattija- nestvarno zvuči. Ovaj čin sadrži niz pozitivnih poruka: počevši od postavljanje Hrvatske na mapu megakompanija, pozitivne investicijske klime, inovacija i svega što ide u tom paketu. Ova poruka je toliko jaka da je gotovo nemjerljiva jer upravo će na temelju nje jedan mladi inženjer, iz recimo Indije, doći tu i stvarati dodanu vrijednost, još kad ukalkuliramo geolokaciju - more i slično - pa gdje nam je kraj?" govori komunikacijski stručnjak za Index.
"Mate sada diže ulog"
"Slikovito rečeno - percepcijski postajemo magnet za investicije (napominjem percepcijski, daleko smo još od realne situacije). Ova priča svakako će utjecati na sveobuhvatni imidž naše zemlje i to je nešto što nikako ne smijemo zanemariti, već moramo iskoristiti. Mislio sam da je nesreća Richarda Hammonda, poznatog TV novinara kultne emisije Top Gear, sam vrh za Rimčevu kompaniju jer je auto toliko brutalno brz da ga i iskusan vozač nije u mogućnosti ukrotiti, onda se pojavila Nevera i s marketinško-PR-ovskog kuta gledanja napravila pravu neveru među svjetskim automobilističkim medijima. Sada Mate diže ulog i prelazi u jednu skroz drugu dimenziju business medija. Iskreno, svakako ću zaviriti ovih dana u razna izdanja NY Timesa, Economista i sličnih medija, jer vjerujem kako će i oni popratiti ovu priču", zaključuje Tanta.
I zaista, vijest o Rimčevom preuzimanju Bugattija su vrlo brzo objavili najjači svjetski mediji, od CNN-a do Financial Timesa, pri čemu većina naglašava da Rimac dolazi upravo iz - Hrvatske.
> Financial Times: Ovo cementira poziciju Rimca kao etablirane snage u industriji