AMERIČKA tvrtka Factorial Energy priopćila je da je s europskim proizvođačima automobila Mercedes-Benzom i Stellantisom sklopila investicijske sporazume kako bi komercijalizirala svoju tehnologiju krutih baterija.
Daimler i Stellantis planiraju strateški ulagati u proizvodnju krutih baterija, priopćio je Factorial Energy, ne navodeći financijske detalje sporazuma.
"S našim novim partnerima možemo razviti baterije koje će omogućiti sigurniju i dužu vožnju i bit će kompatibilne s konvencionalnim okruženjima za proizvodnju litij-ionskih baterija", rekao je izvršni direktor Factorial Energyja Siyu Huang.
Skuplje su od tekućih, ali manje sklone samozapaljenju
Krute baterije privlačnije su proizvođačima automobila jer su energetski gušće i manje sklone samozapaljenju od tekućih litij-ionskih baterija, ali sklone su pucanju, a njihova je proizvodnja skuplja.
Nissan je u ponedjeljak objavio da mu je cilj smanjiti trošak proizvodnje čvrstih baterija do 2028. na 75 dolara po kilovatsatu (kWh) i potom na 65 dolara po kWh kako bi električna vozila bila konkurentnija benzincima.
Stellantis je već dogovorio suradnju s australskim proizvođačem litija Vulcan Energy Resourcesom, a Daimler se uključio u nedavni ciklus prikupljanja kapitala koji je organizirala mreža punionica za električna vozila Ionity.
Dio proizvođača se obvezao prijeći na električne motore
Ionity je zajednički projekt BMW-a, Daimlera, Volkswagena i Forda, a u studenome prošle godine pridružio mu se i korejski Hyundai.
Potražnja za električnim vozilima trebala bi dobiti na zamahu u procesu zelene tranzicije i Daimler i još pet proizvođača automobila obvezali su se ovog mjeseca da će do 2040. posve isključiti iz ponude vozila na fosilna goriva.
Hyundai Motor Co i Kia Corp također su potpisali zajedničko partnerstvo s kompanijom Factorial Energy, napominje Reuters.