Mariju Selak Raspudić bogato donirao Berošev fotograf koji je radio Cijepise

Foto: Foto: Marko Prpić/PIXSELL / Josip Mikačić/PIXSELL

DRŽAVNO izborno povjerenstvo objavilo je prvo financijsko izvješće za kandidatkinje i kandidate za predsjednika Hrvatske. Osam kandidata do sada je, tjedan dana prije izbora, ukupno potrošilo 1.2 milijuna eura za promidžbu. 

>> Primorac najviše potrošio, ali i dobio najviše donacija. Bulju donirali 503 eura

Podsjetimo, iznos od 3981 eura, maksimalan je iznos koji fizička osoba može donirati pojedinom kandidatu, pravne mogu donirati do 26.544 eura. Svaki od predsjedničkih kandidata na izbornu promidžbu može potrošiti maksimalno 1.061.782 eura.

Primorac najviše troši u kampanji

Daleko najviše do sada, u odnosu na ostale kandidate, potrošio je Dragan Primorac, kojeg podupire HDZ, i to malo više od 774 tisuće eura. Do sada je donacijama pokriven iznos od 314 tisuća eura, i to od 442 što privatne što pravne osobe. 

Najveći donator kampanje Dragana Primorca je obitelj Habijanec, koja je preko svojih tvrtki donirala 50 tisuća eura. Tako je i tvrtka Radnik iz Križevaca, koja je donirala 20 tisuća eura. Riječ je o građevinskom divu čiji je šef Uprave i najveći dioničar HDZ-ovac Mirko Habijanec. 

Radnik već godinama obilato donira sve bitnije kampanje HDZ-a i njihovih kandidata, a ta tvrtka trenutačno radi na obnovi središnjice stranke na zagrebačkom Trgu žrtava fašizma. Osim Radnika, po 10 tisuća eura donirali su tvrtka Bistra, Hidroregulacija i Hidroing. 

Tko financira HDZ?

Među većim donatorima HDZ-ove kampanje je i tvrtka Agro-steel, koja je donirala 10 tisuća eura. Riječ o tvrtki iza koje stoji Zvonimir Širjan, jedan od najvećih uzgajivača junadi i bikova korisnik većeg broja poljoprivrednih potpora. 

Od donatora spomenimo šefa HDZ-a Andreja Plenkovića s 2000 eura donacija, ministar Grlić-Radmana s 1500 eura, Tomo Medved 1000 eura, ministar Oleg Butković 800 eura, dok je ministrica Nina Obuljen Koržinek donirala 500 eura, a Šime Erlić 300 eura. Predsjednik sabora Gordan Jandroković donirao je 1000 eura.

Kako smo ranije pisali, Zoran Milanović, aktualni predsjednik republike koji se kandidirao za drugi mandat, do utorka je na izbornu promidžbu potrošio 167.000 eura, a od donatora dobio oko 8400 eura.

Ivana Kekin, kandidatkinja Možemo, do sada je prijavila 109.415 eura troškova, a do sada je od donacija prikupljeno 39.104 eura. Ukupno je imala 1309 donatora, privatnih i pravnih osoba, a ogromna većina uplaćivala je po 10 do 20 eura.

Lokalni borac za pravdu najveći donator kampanje Ivane Kekin

Najveću donaciju uplatio je Živan Levaj zvani Braco, kojeg u Umagu jako dobro poznaju. On je uplatio dva puta iznos od 500 eura. Levaj vrlo često prijavljuje službe, institucije i razne ljude za kriminal, pogodovanje i druga kaznena djela te "razotkriva" nečasna i kriminalna djela političara. 

Među većim donatorima je Nikola Vrdoljak iza Agencije 404. Suprug Ivane Kekin, Milan, uplatio je 100 eura, a gradonačelnik grada Zagreba Tomislav Tomašević 200 eura, zastupnica Sandra Benčić 150 eura. 

Kampanju Marije Selak Raspudić financirao notorni Berošev fotograf

Marija Selak Raspudić do sada je prijavila troškove u visini od 103.959 eura, dok je od donacija do sada prikupila iznos od 70.295 eura. Najveći iznos uplatila je tvrtka Marea Alta iz Makarske, iza koje stoji hercegovački poduzetnik Petar Ćorluka, kojeg nazivaju regionalnim "kraljem WC papira". 

Naime, Ćorluka stoji i iza tvrtke Violeta. Zanimljivo je i da se na listi donatora nalazi Vinko Kojundžić, koji je osobno donirao tisuću eura, a preko svoje tvrtke Post nomine još 3025 eura. Naime, Gong je nedavno upozorio da se vodi difamacijska kampanja usmjerena protiv Ivane Kekin, te je takve objave s društvenih mreža protiv Kekin povezala upravo s Kojundžićem. 

Tko je Kojundžić?

Kojundžić, osim što je gost kod ekstremno desnog voditelja Velimira Bujanca, poznatiji je kao poduzetnik koji je od bivšeg ministra zdravlja Vilija Beroša, osumnjičenog u korupcijskoj aferi, dobio nekoliko poslova izrade softvera.

Između ostalog je radio i stranicu Cijepise, koja je notorno loše radila u vrijeme pandemije koronaviusa. Poznat je i kao Berošev fotograf jer je 2020. fotografirao ministra Beroša tijekom posjeta Hrvatskom Crvenom križu u Splitu u sklopu predizborne kampanje.

Od ostalih kandidata spomenimo kako je do sada u kampanji Niko Tokić Kartelo potrošio 77.897 eura, Branka Lozo 29.800 eura, Tomislav Jonjić 11.849 eura, a  Miro Bulj 6169 eura. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.