"Ako bude potrebna kazna, mislim da svi priznaju da je sigurnost sad osnovni prioritet, a svi ćemo učiniti sve što možemo kako bismo proveli zakone u svojoj zemlji", rekao je LaHood nakon sastanka s Toyotinim predsjednikom Akiom Toyodom u japanskom gradu po kojemu Toyota nosi ime.
Pohvale i kritike
Američki ministar je pohvalio japansku tvrtku za način na koji se sada nosi s problemima, ali je više puta istaknuo kako bi volio vidjeti daljnji napredak Toyote.
Toyoda je pak istaknuo svoje uvjerenje u to da tvrtka "ozbiljno napreduje" po pitanju svojih obveza i jamstava da će pojačati proces sigurnosti i transparentnosti u proizvodnji i distribuciji svojih vozila.
Najveća autokompanija na svijetu već je platila rekordnu sumu od 16,4 milijuna dolara američkoj vladi. To je bila kazna za činjenicu da četiri mjeseca vlasnicima vozila nisu rekli za probleme s papučicom gasa koja se zaglavljivala.
Novo doba
LaHood je novinarima rekao da vlada pregledava 500.000 dokumenata kako bi utvrdila treba li Japance dodatno kazniti. Rekao je da se to neće znati "vjerojatno dva mjeseca", ali nije isključio moguće nove kazne.
Cijeli skandal s Toyotom kao prvu bi posljedicu mogao imati micanje gornjeg ograničenja za kazne proizvođačima automobila. Toyota je kažnjena s maksimalnih 16,4 milijuna, ali ako bude po volji kongresnika, uskoro će samo nebo biti granica za te kazne.
Toyoti u međuvremenu prijete građanske zajedničke tužbe teške milijarde dolara, ali dobra vijest za kompaniju je da je nakon povlačenja osam milijuna modela i drastičnog pada prodaje ponovno počela stjecati povjerenje kupaca.