"MENI nije jasno kako Konzum u pojedinim dijelovima države može imati koncentraciju veću od 40 posto, ali mi je baš zbog toga jasno da su u mogućnosti platiti Onura i Šeherezadu 300.000 eura da im snimaju spot, ali zato ponekad ne plaćaju dobavljače u rokovima u kojima trebaju", obrušio se danas u Saboru zastupnik SDP-a Goran Maras na omiljenog tajkuna vladajuće partije Ivicu Todorića.
Naime, zastupnici oporbe "udarili" su na Todorića, a neposredan povod bilo im je izvješće o radu Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) za prošlu godinu kojeg je podnijela ravnateljica Agencije Olgica Spevec. Naime, saborski Klub SDP-a prozvao je vodstvo AZTN-a da u svom radu previše sluša politiku i tako pogoduje nelojalnoj konkurenciji na tržištu, a kao primjeri spomenuti su Konzum, odnosno Agrokor Ivice Todorića, ali i medijski kartel Ratka Mačeka bivšeg glasnogovornika i desne ruke Ive Sanadera.
Maras: Pa oni vam se javno hvale udjelom od 80 posto na tržištu
Kada je riječ o Agrokoru i AZTN-u, zastupnici oporbe smatraju kako je Vladina agencija morala reagirati pa i na činjenicu da u Zagrebu jedan maloprodajni lanac može imati 45 do 50 posto učešća u tržištu.
"Pa oni se hvale udjelom od 80 posto! Recimo Zvijezda na svojim stranicama tvrdi da čvrsto drži 83 posto tržišta margarina. Jamnica čvrsto drži 82 posto tržišta mineralnih, a 58 posto izvornih voda", rekao je Maras u raspravi dok ga je Spevec pokušala opovrgnuti. Naime, ona kaže da je upravo zasluga Agencije što je zaustavila širenje koncentracije Agrokora. Prema informacijama kojima raspolaže AZTN Konzumova koncentracija ne prelazi 30 posto na razini države, a Spevec kaže kako je upravo Konzum pod stalnom paskom njene Agencije.
"Ako postoje jedini proizvođači generatora ili ulja u Hrvatskoj, kako da mi naložimo da se tvrtka proda ili da se razdijeli", rekla se Spevec dodajući da je koncentracija nešto normalno u svijetu poput Microsofta i Intela.
Mačekovi poslovi nisu poslovi Agencije
Napad oporbe, nezadovoljan radom Agencije nastavio se i zbog Ratka Mačeka s obzirom da je Ratkova supruga Milena Maček, dio medijskog kartela.
"Preko tvrtke Mea medija i preko svog šogora kupuju se tvrtke, mijenjaju se vlasništva. Stvorio se jedan medijski kartel, ali agencija ništa ne reagira", naglasio je Maras dodajući kako se sve može vrlo jednostavno provjeriti Googleom, na što mu je Spevec odgovorila da medijski kartel nije u nadležnosti njene Agencije nego Zakona o medijima.