MINISTARSTVO obrane naplaćuje oko dva milijuna kuna od Brodosplita zbog kašnjenja u izgradnji ophodnog broda, potvrdili su nam u MORH-u.
"Možemo vas izvijestiti kako je u predmetnom slučaju, sukladno odredbama Ugovora o izgradnji obalnog ophodnog broda, zbog nedopustivog kašnjenja u isporuci broda OOB-31 OMIŠ, Ministarstvo obrane tvrtku Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata teretilo za ugovornu kaznu zbog kašnjenja u isporuci robe-prototipa u iznosu od 1.989.975,97 kuna bez PDV-a", odgovoreno nam je iz Ministarstva pod vodstvom Damira Krstičevića tek dan nakon što se Darko Horvat, ministar gospodarstva u istoj vladi, na svečanoj primopredaji polarnog kruzera koji je Brodosplit izgradio za nizozemskog naručitelja, topio od optimizma u vezi s brodogradnjom i Brodosplitom, što znači da jedan ministar u vladi Andreja Plenkovića hvali onog kojeg drugi kažnjava.
"Poslovna tajna"
Više detalja o ovom "terećenju" nismo mogli doznati ni iz MORH-a, ni iz Brodosplita, pa ne znamo je li novac već sjeo na MORH-ov račun ili je tek započeo postupak naplate. Ne znamo ni je li točno da je Brodosplit zbog istog problema tužio Brodarski institut, čiji su stručnjaci izradili projekt ophodnih brodova.
Istina, kod splitskih smo brodograditelja pokušali provjeriti informaciju prije nego što nam je stigla potvrda iz MORH-a. No iz Brodosplita nam je odgovoreno da su informacije kojima raspolažemo "uglavnom netočne", ali i da bi "iznošenje bilo kakvih pojedinosti" bilo odavanje poslovne tajne. "Možemo samo konstatirati da je izgradnja prototipa obalnog ophodnog broda za nas veliki uspjeh i značajna referenca za daljnje poslovanje Brodosplita", piše u mailu iz splitskog brodogradilišta.
O kašnjenju izgradnje ophodnog broda ispisane su stotine tekstova. Još u prosincu 2014. godine tadašnji ministar obrane Ante Kotromanović potpisao je s Tomislavom Debeljakom, vlasnikom Brodosplita, ugovor o izgradnji pet ophodnih brodova za potrebe Obalne straže Hrvatske mornarice. Prvi je, prema tadašnjim planovima, trebao biti izgrađen u roku od 15 mjeseci, tj. do ožujka 2016. godine. No uslijedile su promjene projekta pa je prvi brod, nazvan "Omiš", predan Hrvatskoj ratnoj mornarici tek početkom prosinca prošle godine. Što je s gradnjom ostalih najavljenih ophodnih brodova, zasad nije poznato. Iz MORH-a su više puta oprezno izjavili da još uvijek testiraju "Omiš".