Nabava 6 novih vlakova na liniji Zagreb-Split. Umirovljenici se mogu voziti besplatno

Ilustracija: Pixsell/Ivo Cagalj

Župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić predstavili su danas projekt nabave vlakova za relaciju Zagreb-Split i pilot-projekt besplatnog prijevoza umirovljenika i osoba starijih od 65 godina.

Iz državnog proračuna će za pilot-projekt besplatnog prijevoza vlakom umirovljenika i osoba starijih od 65 godina u 2024. godini biti izdvojena dva milijuna eura, a za njegovu provedbu vlada je zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Zahvaljujući tom projektu, oko 1.2 milijun​a umirovljenika i osoba starijih od 65 godina ​tijekom cijele sljedeće godine moći će neograničeno koristiti željeznički prijevoz, odnosno besplatno putovati vlakom radi svakodnevnih i povremenih putovanja, jednodnevnih izleta, posjeta događanjima i manifestacijama, odlazaka liječniku, putovanja na ljetovanje i dr.

"Umirovljenicima želim sretno upoznavanje Hrvatske"

Umirovljenici najveće dalmatinske županije i stariji od 65 godina u HŽ Putničkom prijevozu izradit će pametnu karticu za besplatnu vožnju, a iznos za njenu izradu od 2.65 eura će im platiti Splitsko-dalmatinska županija, potvrdio je Boban.

"Umirovljenicima želim sretno upoznavanje Hrvatske, ali i po potrebi liječenje u Zagrebu. Nadam se da će višestruko biti povećan broj prijevoza", rekao je Boban, dodavši da u toj županiji ima oko 160.000 umirovljenika.

Ukić​ je istaknuo važnost povezivanja Zagreba i Splita te najavio nabavku šest novih vlakova, koji će voziti na relaciji Zagreb-Split. Početkom godine započet će javno savjetovanje, a sredstva za nabavku novih vlakova, od kojih će prvi stići 2026. godine, osigurat će iz zajma Europske investicijske banke.

Ukupno će se nabaviti 14 vlakova

"Dio sredstava će se utrošiti za uređenje kapaciteta za održavanje, a drugi dio za kupnju novih vlakova. Ukupno će se nabaviti 14 vlakova, od čega je njih šest za povezivanje Zagreba i Splita, dok su preostalih osam elektrobaterijski vlakovi. Dio elektrobaterijskih vlakova je predviđen za splitsko i istarsko područje", kaže Ukić.

Cilj je da se novim vlakovima vožnja od Zagreba do Splita i obratno skrati na četiri i pol sata, a Ukić vjeruje da će do kraja desetljeća to biti moguće. Do kraja 2027. godine bi u infrastrukturu trebalo biti uloženo sto milijuna eura, s ciljem da vlakovi dostižu brzinu od 160 kilometara na sat.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.