Najčitaniji svjetski kulinarski portal ukida recepte s govedinom

Foto: 123RF

EPICURIOUS, najposjećenija svjetska web stranica s receptima, potvrdila je da više neće objavljivati recepte s govedinom. Uredništvo svoju odluku, tvrdi, temelji na istraživanjima i podacima koji pokazuju da uzgoj govedine značajno doprinosi emisiji stakleničkih plinova, da proizvodnja gnojiva i pesticida troši puno fosilnih goriva, da intenzivan uzgoj stoke uništava amazonske prašume, a odnedavno i na činjenici da su farme i klaonice bile žarišta širenja covida, piše Kult plave kamenice

Epicurious je pokrenut 18. kolovoza 1995. godine kao dio CondeNeta, podružnice CondéNasta osnovane za razvoj internetskog sadržaja. Epicurious je počeo kao podstranica s receptima, savjetima za kuhanje i općenitim informacijama o hrani i vinu, s rubrikom posvećenom putovanjima koja je prenosila sadržaj CondéNastovih tiskanih magazina.

Odmah je postao najčitaniji američki portal za recepte, a njegov veliki globalni rast počeo je s dolaskom smartphonea i razvojem mobilnog web izdavaštva i aplikacija. S 8.4 milijuna jedinstvenih korisnika, Epicurious je jedan od najpopularnijih svjetskih portala s receptima i jedan od onih koje čitatelji smatraju najpouzdanijima.

Prije dvije godine počeli su smanjivati broj novih recepata s govedinom, a 2020. su ih prestali objavljivati. "Za svaki recept za hamburger koji nismo objavili, objavili smo jedan vegetarijanski recept; umjesto članaka o mljevenoj govedini, razgovarali smo o alternativama mesu", rekli su. 

"Prošlog ljeta, kada se u Americi za praznike posvuda roštiljalo, ispekli smo karfiol i gljive, a ne odreske i hot dogove." Epicurious tvrdi da su njihovi bezmesni recepti hit među čitateljima.   

Izbor pojedinca, tvrde oni, izgleda kao kap u moru u odnosu na ono što bi se moglo postići promjenama u industriji i zakonodavstvu, ali svako smanjenje je ipak smanjenje.

Epicurious tvrdi da nema nikakvu agendu osim pomoći ljudima da bolje kuhaju kod kuće, što baš nije točno. Bez agende ne bi toliko isticali promjenu u sadržaju. Njihova je odluka duboko ideologizirana. Riječ je o još jednom primjeru marketinškog korištenja vrlo realne problematike održivosti jer svima, pa i uredništvu Epicuriousa, prema njihovim riječima, jasno je da individualni izbor ne može bitno utjecati na probleme koji zahtijevaju globalna sistemska rješenja, prenosi Kult prave kamenice. 

Uostalom, ni razina promjene sadržaja koju Epicurious najavljuje nije radikalna jer nisu skinuli stotine starih recepata za govedinu sa stranice niti to kane učiniti pa su i dalje relevantan izvor recepata za ljude koji jedu meso. Uredništvo zapravo od čitatelja traži da se preispitaju i razmotre mogućnost da prestanu jesti govedinu te najavljuje da će ih s godinama na to poticati sve više. Ili kako je to u jednom nedavnom intervjuu rekao Andrea Petrini, talijanski gastro novinar, konzultant i jedna od najutjecajnijih osoba suvremene svjetske restoranske scene: "Imamo dojam da svugdje čujemo pomalo istu pjesmu. Sve je to postao marketing: puno riječi, koje ne slijede uvijek i djela. I velike industrijske grupe sijede taj trend, održivost je postala "obveza". Dovoljno je pogledati priopćenja za medije koja svakodnevno dobivamo. Uvijek isti argumenti. Svi odjednom rade na održivom razvoju, svi žele spasiti planet. Prekrasno je to, ali zvuči pomalo lažno." 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.