SAVEZNI sud pravde (Bundesgerichtshof) iz Karlsruhea, najviše pravosudna institucija Njemačke, presudio je da kupci Volkswagenovih automobila koji su bili manipulirani od proizvođača imaju načelno pravo na odštetu.
To je prva presuda u tzv. Dizel-skandalu koji je prije nekoliko godina uzdrmao njemačku autoindustriju, a u kojem se pokazalo da je Volkswagen namještao rezultate testiranja svojih navodno ekološki podnošljivih vozila.
Volkswagen je tužio kupac njihovog VW Sharana, koji je vozilo platio 31.500 eura, te tražio puni povrat plaćenog. Sud je odlučio da proizvođač može obračunati koliko je automobil korišten te za taj iznos umanjiti odštetu. Prema podacima Volkswagena, ova tvrtka je suočena s još 60 tisuća sličnih tužbi bijesnih mušterija u Njemačkoj.
Tužitelj je dobio odštetu u iznosu od 25 600 eura, dakle za višegodišnje korištenje vozila mu je uračunat u osnovi simboličan iznos od 600 eura.
Ovom presudom je, dakle, otvoren put da se tisuće kupaca Volkswagenovih vozila naplate u odštetnim procesima protiv koncerna, prema kojem Bundesgerichtshof nije bio milostiv u pročitanoj presudi. U njoj se govori o namjernom višegodišnjem zataškavanja i varanju kupaca.
Tužitelj je pak argumentirao da je vjerovao reklamama VW-a, u kojima se tvrdilo da su njihova dizel vozila čista i ekološki prihvatljiva, što se pokazalo kao laž kada je u jesen 2015. puknula afera Dieselgate. Da treba dobiti odštetu presudila je i niža sudska instanca, no obje strane su se žalile na tu presudu pa je slučaj došao na Savezni sud pravde. Volkswagen se pak branio argumentacijom da je automobil bio upotrebljiv kroz cijelo vrijeme korištenja, pa kupcu nije nastala nikakva šteta, bez obzira na manipulacije s tehnikom automobila.
Današnjom presudom je pravosudno raščišćavanje Dieselgeatea tek započelo. Već u srpnju se u Karluruheu očekuju rasprave u sljedeća tri slučaja u kojima je Volkswagen tužen nakon što se otkrilo da su lažirali testove o performansama svojih automobila.
Treba napomenuti da se ove presude ne odnose na dogovor Volkswagena i 240 tisuća kupaca kojima je koncern već platio odštetu u direktnoj nagodbi.