Nakon incidenta u Solunu Europa posebno prati JAT-ove zrakoplove i posade

ZRAKOPLOVI srpskog avioprijevoznika JAT Airwaysa od danas će biti pod posebnom paskom na svim europskim aerodromima nakon što je u srijedu u Solunu otkriveno da kopilot toga prijevoznika nije imao valjanu letačku dozvolu.

Podsjetimo, JAT-ov zrakoplov koji je u srijedu poslijepodne trebao poletjeti iz Soluna za Beograd ostao je na pisti grčkog aerodroma nakon što su mu tamošnje aerodromske službe uskratile dozvolu za polijetanje jer je provjerom sigurnosti inozemnih zrakoplova (SAFA) od strane predstavnika  Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost ustanovljeno da kopilot nema ispravnu letačku dokumentaciju. Iz Beograda je potom u Solun hitno poslan novi kopilot, a zrakoplov je kasno navečer, s osam sati zakašnjenja, sletio u Beograd.

Slučaj je podigao veliku prašinu u Srbiji, prenosi dnevni list Danas, a JAT je danas posjetila i inspekcija Direkcije civilnog zrakoplovstva Srbije koja je provjeravala poštivanje procedure provjere osoblja i njihove dokumentacije prije leta, kao i način izdavanja naloga za let. Inspekcija je ustanovila da je za grubi propust u Solunu, koji će nanijeti veliku štetu kompaniji, kriv sam kopilot, ali i da određenu krivnju snosi i letačka služba JAT-a.

Kopilot propustio na vrijeme ovjeriti produženje letačke dozvole

Naime, inspektori su utvrdili da je kapetan zrakoplova prije leta samo usmeno provjerio ima li osoblje valjane dokumente, no to nije učinio i temeljitom provjerom letačkih dozvola. Sporni kopilot je, pak, imao potvrdu da je još u travnju ove godine prošao provjeru u Direkciji civilnog zrakoplovstva, no nakon toga dozvolu nije pravilno ovjerio, što je bio dužan učiniti.

Direkcija se odriče svoje odgovornosti u slučaju tvrdeći kako je kopilot dužan sam doći na ovjeru dozvole bez posebnog poziva te da je u ovom slučaju očito riječ o osobnom propustu kopilota. Istraga bi trebala precizno odrediti krivnju svih strana upletenih u incident, no kako prenose tamošnji mediji, najoštrije će zasigurno biti kažnjen sam kopilot, a kazna bi, kako se pretpostavlja, mogla biti "vrlo žestoka".

No mnogo više od sudbine samog kopilota javnost se bavi sudbinom srpskog avioprijevoznika, koji bi zbog slučaja mogao pretrpjeti veliku štetu i srozavanje ugleda pouzdanosti kompanije. Naime, redovnom procedurom SAFA-e nakon utvrđivanja propusta jedne aviokompanije o tome se odmah obavještavaju svi aerodromi u Europi, zbog čega će JAT-ovi zrakoplovi u idućim tjednima biti pod posebnom, znatno oštrijom paskom sigurnosnih agencija.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.