ZRAKOPLOVI srpskog avioprijevoznika JAT Airwaysa od danas će biti pod posebnom paskom na svim europskim aerodromima nakon što je u srijedu u Solunu otkriveno da kopilot toga prijevoznika nije imao valjanu letačku dozvolu.
Slučaj je podigao veliku prašinu u Srbiji, prenosi dnevni list Danas, a JAT je danas posjetila i inspekcija Direkcije civilnog zrakoplovstva Srbije koja je provjeravala poštivanje procedure provjere osoblja i njihove dokumentacije prije leta, kao i način izdavanja naloga za let. Inspekcija je ustanovila da je za grubi propust u Solunu, koji će nanijeti veliku štetu kompaniji, kriv sam kopilot, ali i da određenu krivnju snosi i letačka služba JAT-a.
Kopilot propustio na vrijeme ovjeriti produženje letačke dozvole
Naime, inspektori su utvrdili da je kapetan zrakoplova prije leta samo usmeno provjerio ima li osoblje valjane dokumente, no to nije učinio i temeljitom provjerom letačkih dozvola. Sporni kopilot je, pak, imao potvrdu da je još u travnju ove godine prošao provjeru u Direkciji civilnog zrakoplovstva, no nakon toga dozvolu nije pravilno ovjerio, što je bio dužan učiniti.
Direkcija se odriče svoje odgovornosti u slučaju tvrdeći kako je kopilot dužan sam doći na ovjeru dozvole bez posebnog poziva te da je u ovom slučaju očito riječ o osobnom propustu kopilota. Istraga bi trebala precizno odrediti krivnju svih strana upletenih u incident, no kako prenose tamošnji mediji, najoštrije će zasigurno biti kažnjen sam kopilot, a kazna bi, kako se pretpostavlja, mogla biti "vrlo žestoka".
No mnogo više od sudbine samog kopilota javnost se bavi sudbinom srpskog avioprijevoznika, koji bi zbog slučaja mogao pretrpjeti veliku štetu i srozavanje ugleda pouzdanosti kompanije. Naime, redovnom procedurom SAFA-e nakon utvrđivanja propusta jedne aviokompanije o tome se odmah obavještavaju svi aerodromi u Europi, zbog čega će JAT-ovi zrakoplovi u idućim tjednima biti pod posebnom, znatno oštrijom paskom sigurnosnih agencija.