Odlučeno je. SpaceX će uništiti Međunarodnu svemirsku postaju

Foto: ESA

NASA je u utorak priopćila da je odabrala kompaniju SpaceX za gradnju svemirske letjelice koje će prevesti Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) natrag kroz Zemljinu atmosferu do njenog posljednjeg počivališta u Tihom oceanu. ISS bi trebao prestati s radom 2030. godine.  

Tvrtka Elona Muska je tako dobila ugovor potencijalne vrijednosti od 843 milijuna dolara za razvoj svemirske letjelice US Deorbit Vehicle. "Ovo će pomoći NASA-i i njezinim međunarodnim partnerima da osiguraju siguran i odgovoran prijevoz ISS-a do niske Zemljine orbite", rekao je Ken Bowersox iz NASA-e, a prenosi AFP. 

Tri faze raspada

Treba napomenuti da NASA nakon izgradnje svemirske letjelice planira preuzeti nad njom vlasništvo i kontrolirati operacije misije. Međunarodna svemirska postaja s težinom od 430.000 kilograma je najveći objekt ikada izgrađen u svemiru. 

NASA smatra, na temelju prijašnjih iskustava s postajama poput Mira i Skylaba, da će se ISS raspasti u tri faze. Prvo će se odvojiti masivni solarni paneli i uređaji koji hlade orbitalni laboratorij, zatim će se od nosača odvojiti pojedinačni moduli. Na kraju će se raspasti rešetka postaje i sami moduli.  

Neće se raspasti cijela postaja

Mada će se dio postaje u potpunosti raspasti prilikom ulaska u atmosferu, ostat će u komadu najveći dijelovi. NASA stoga planira da oni završe na području Tihog oceana zvanom Point Nemo, koje je jedno od najudaljenijih mjesta na svijetu. Point Nemo je stoga poznat kao groblje satelita i svemirskih letjelica. 

Prvi segment ISS-a lansiran je 1998., a od 2001. na postaji borave astronauti. Čelnik NASA-e Bill Nelson rekao je američkom Kongresu u travnju da bi, s obzirom na loše stanje američko-ruskih odnosa, bilo mudro započeti s radom na američkoj letjelici za deorbitu kako bi se ISS sigurno umirovio u Tihom oceanu. 

Na komercijalnim nasljednicima ISS-a radi nekoliko kompanija, uključujući Axiom Space i Blue Origin Jeffa Bezosa. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.