Foto: Nel Paveltić/Pixsell
Kako piše Glas Slavonije, oni se pitaju kako da snize cijene kad im u poslovanju ništa nije pojeftinilo - ni PDV, doprinosi, vozila, kao ni servisi. Novim Zakonom, naime, ukinuta je propisana minimalna cijena osposobljavanja kandidata za vozače.
No što to znači? Vlasnici autoškola kažu kako cijenu neće spuštati iako država više ne određuje minimalnu cijenu; cijena će ostati ista ili će poskupjeti.
Dosad je polaganje u prosjeku koštalo oko tisuću eura, obuka je bila oko 5800 kuna, ostatak je išao na ostale troškove i ispite.
"Autoškole danas rade na granici rentabilnosti. Ispod te cijene koju imamo ne može se raditi. Možemo ju jedino povisiti, a sve ovisi o ulaznim troškovima. Trebali su se smanjiti drugi troškovi vezani za polaganje, koji će nam dati mogućnost spuštanja cijene. Ako cijene i budu padale, u tom će trenutku biti problema s mladim vozačima koje će obučavati nekvalitetni instruktori kojima će se morati smanjiti plaće, a šačica dobrih koja je ostala, kao i vozači kamiona, otići će u Njemačku. Bit će sive ekonomije i vratit ćemo se na ono što je bilo prije 10-15 godina. Sve će se poslije pokazati u broju nesreća i lošim vozačima", upozorava Mato Stojanović, vlasnik Autoškole Poligon iz Županje, koja ima podružnicu i u Iloku.
"Trenutno još ništa nismo poduzeli, no realno je očekivati da će cijene ići gore. U nas u Valpovu cijena je prije tri godina iznosila 6300 kuna, pa je pala na 5706. Taj iznos daje minimalnu zaradu za tvrtku, točno da se pokriju troškovi i isplate plaće. Razmišljamo o vraćanju te stare cijene, a o spuštanju nikako, jer se ispod te cijene ne može normalno funkcionirati pod uvjetom da se radi korektno i prema zakonu", komentira za Glas Slavonije Nikola Pavić, vlasnik Autoškole Zeleni Val iz Valpova.
Povisili cijenu s 5750 kuna na 6510 kuna
Autoškola Tratinčica iz Osijeka već je povisila cijenu obuke s dosadašnjih 5750 kuna na 6510 kuna, a za plaćanje od 7 do 12 rata kandidati će platiti 6850 kuna.
"Autoškola, istina, nije jeftina, ali problem je u tome što su u Hrvatskoj male plaće te proizlazi da smo mi skupi, dok smo, uspoređujući se s cijenama u Europi, jeftini. Mi u autoškolama se ne žalimo, šutimo i zbog toga ljudi misle da nam je dobro, a zapravo, iako imamo posla, teško nam je. Plaćamo leasinge za automobile, kredit za poslovni prostor, održavanje automobila, naši auti se kvare brže i češće od drugih vozila, tu je gorivo, ali i sitnice kao što je radijska frekvencija od nekoliko stotina kuna mjesečno i, naravno, plaće zaposlenika. Svaki mjesec molimo Boga da uspijemo izgurati", rekla je vlasnica navedene autoškole Jasminka Beck koja je dodala kako većina kandidata plaća karticama zbog čega gube veliki novac. Beck kaže kako je u cijeloj 2017. provizije na kartice platila 75 tisuća kuna. Vjeruje kako će ipak negdje i doći do pojeftinjenja, možda u Zagrebu gdje ima i više autoškola.