PREMA najnovijim podacima koje je objavio Državni zavod za statistiku, ni aktualna praznična šoping groznica neće značajnije ublažiti osjetni pad prometa ukupne trgovine, koji Hrvatska bilježi u prvih devet mjeseci ove godine.
Stručnjaci iz tih podataka zaključuju kako se građani u vrijeme krize najlakše odriču luksuzne robe i one za koju zaključe da im nije neophodno potrebna, a to su prije svega automobili, informatička oprema, tehnika, namještaj i slične potrepštine, dok se najteže odriču prehrambenih proizvoda. Dokaz za takav stav je i podatak da su trgovine hrane i pića u prvih devet mjeseci zabilježile lagani rast od dva posto, a lagani rast imaju i knjižare.
Analitičari procjenjuju da će se trend pada prometa nastaviti i u prvoj polovici iduće godine, posebno na njezinom početku, dok se prve naznake oporavka mogu očekivati tek na proljeće. No pritom se upozorava kako bi ključnu ulogu u zaustavljanju trenda pada trebale odigrati snažnije vladine mjere poticanja domaće potrošnje i jačanja gospodarske aktivnosti.