NJEMAČKO istraživanje dovelo je u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila kazavši da oni pomažu klimi samo na papiru te da su zapravo gori za okoliš od dizel vozila, objavljeno je u srijedu.
Christoph Buchal, profesor fizike iz Kölna, sastavio je izvješće s kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
Tvrdi kako je električni automobil do 28 posto lošiji za klimu od dizelaša
Čim se emisije CO2 iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korištenih da se proizvede električna energija u Njemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji.
Mnogo energije koristi se za obnavljanje i procesiranje litija, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije.
Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona CO2, navodi se u studiji.
Predlažu motore na pogon metanom
Sa životnim vijekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se prijeđe 15.000 kilometara na godinu, to bi značilo 73 do 98 grama CO2 na kilometar, prema autorima.
Kada se u obzir uzme i emisija CO2 koja rezultira iz električne mreže, u stvarnosti, Tesla emitira između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, što je znatno više od dizel Mercedesa, prema studiji.
Proizvođači automobila planiraju prebaciti većinu svojih ponuda na električne automobile, no autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji jer su njihove emisije CO2 trećinu niže od emisija dizel motora.