Znatno veći nameti u Njemačkoj otežali su poziciju Lufthanse i Condora i pomaknuli jezičac u tržišnoj utakmici još više na stranu konkurencije, rekao je čelnik Condora Peter Gerber na poslovnom skupu u frankfurtskoj zračnoj luci. U posljednje četiri godine troškovi kontrole zračnog prometa, sigurnosnih provjera i naknada udvostručen je s 3.5 milijardi eura na sedam milijardi eura godišnje, upozorio je Gerber.
Međunarodni prijevoznici sve više izbjegavaju njemačke zračne luke, što dovodi do gubitka veza za svijetom, upozorio je čelnik Condora. Njemačka se tako još nije u potpunosti oporavila od pandemijske krize i dosegnula je tek 82 posto prometa iz pretpandemijske 2019. godine, dok ju je većina drugih europskih zemalja premašila.
Protive se vladinoj uredbi o održivim gorivima
Visoke cijene karata istodobno čine putovanje zrakoplovom socijalnim problemom za izvozno orijentirano njemačko gospodarstvo, ustvrdio je Gerber. Čelnik kadrovskog odjela u Lufthansi Michael Niggemann usprotivio se vladinoj uredbi o održivim zrakoplovnim gorivima (SAF).
Sustav će registrirati samo polaske iz EU-a pa će čvorišta izvan Europe biti u prednosti, objasnio je. Od 2025. zračni prijevoznici koji lete iz EU-a morat će u prosjeku koristiti dva posto održivog goriva, a do sredine stoljeća njegov udio trebao bi porasti za 70 posto.
Lufthansa je istaknula da će nedovoljna proizvodnja održivih goriva u budućnosti biti značajna stavka u troškovima, poručivši da se odredbe EU-a i Njemačke o upotrebi sintetičkih goriva proizvedenih električnom energijom ne mogu provesti u djelo.