NESTANAK zrakoplova Malaysian Airlinesa na letu 370, s 239 putnika i članova posade, jedna je od najvećih zagonetki zrakoplovne industrije, a prema novoj teoriji. putnici su bili mrtvi prije nego što se avion srušio u more, pišu Daily Mail i Atlantic.
Let MH370 trebao je po svim mjerilima biti potpuno običan. Zrakoplov je poletio iz Kuala Lumpura u 00:40 sati po lokalnom vremenu 8. ožujka 2014. s 227 putnika i 12 članova posade prema svom odredištu Pekingu.
Boeing 777, jedan od najsigurnijih komercijalnih zrakoplova, popeo se na visinu od 10.670 metara i letio je sjeveroistočno prema Vijetnamu precizno prateći plan leta.
Laku noć
U 1:19 sati malezijska zračna kontrola rekla je kapetanu, 53-godišnjem Ahmadu Zaharie Shahu, iskusnom pilotu s besprijekornom karijerom, da kontaktira vijetnamsku zračnu kontrolu jer je avion uskoro izlazio iz malezijskog zračnog prostora.
"Malaysian 3-7-0, kontaktirajte Ho Ši Min (na frekvenciji) 120,1. Laku noć."
Pet sekundi kasnije pilot je odgovorio, a njegove posljednje riječi, iako uobičajene za tu službenu komunikaciju, nakon nestanka zrakoplova djelovale su kao zastrašujuće pretkazanje.
"Laku noć, Malaysian 3-7-0."
Nekoliko minuta kasnije transponder aviona je isključen, što znači da je nemoguće bilo točno pratiti lokaciju aviona na radaru. Na napore vijetnamskih kontrolora leta da kontaktiraju posadu nakon što se zrakoplov nije javio kada je bilo predviđeno, odgovoreno je samo zlokobnom tišinom.
Ubio sve putnike?
Prema izvješću nezavisne organizacije Independent Group, kapetan Zaharie Ahmad Shah bio je usamljen i nesretan čovjek koji je namjerno ubio svih 238 putnika i članova posade zrakoplova Malaysian Airlinesa.
Zatim je kružio oko Indijskog oceana i namjerno srušio avion u more takvom brzinom da se cijeli zrakoplov raspao pri udaru u more.
Ovaj scenarij predstavio je u časopisu Atlantic zrakoplovni stručnjak William Langewiesche i u detalje opisao kako su mogli izgledati zadnji sati tog kobnog leta.
"Putnici su nježno umrli“
Nakon što je zrakoplov nestao s radara kontrole leta, podaci s drugog, naprednijeg radarskog sustava, pokazuju da je avion u to vrijeme promijenio smjer i krenuo prema jugozapadu. Langewiesche smatra da je takav manevar morao biti obavljen ručno jer je previše kompliciran za autopilota.
Dodao je kako je u tom periodu Shah najvjerojatnije ubio ili onesposobio svog kopilota, preuzeo kontrolu nad zrakoplovom, a zatim smanjio pritisak kako bi ubio sve putnike u avionu.
Inženjer elektrotehnike Mike Exner, član organizacije Independent Group, detaljno je proučavao podatke s radara i smatra da je, osim što je dekompresirao putnički dio zrakoplova, kapetan dodatno povisio visinu leta kako bi se što prije smanjio tlak.
"Putnici nisu ništa primijetili, osim što su vjerojatno ispale maske s kisikom'', rekao je Langewiesche. "To znači da su putnici nakon nekoliko minuta bili onesposobljeni i u nesvijesti, a zatim su nježno umrli."
Problemi u braku
Dugogodišnji prijatelj Shaha, koji je također pilot Boeinga 777, rekao je za Atlantic da je i sam došao do istog zaključka. Spomenuo je kako je Shah vjerojatno prevario još neiskusnog kopilota i zamolio ga da iz nekog razloga izađe iz kabine.
Prijatelj je također potvrdio da je Shah imao problema u braku jer je varao suprugu s brojnim stjuardesama, a ona je za to znala.