TVRTKA koja je bila u vlasništvu helikoptera Sikorsky S-76B koji se prošle nedjelje srušio u blizini Los Angelesa, pri čemu je poginuo poznati košarkaš Kobe Bryant, nije imala dozvolu za vizualno letenje u specijalnim uvjetima. Vizualno letenje (VFR, eng. Visual Flight Rules) skup je zrakoplovnih propisa po kojim pilot upravlja zrakoplovom koristeći vanjske orijentire, ne oslanjajući se na instrumente.
Iako je pilot Ara Zobayan od zračne kontrole dobio odobrenje za specijalno vizualno letenje (SFVR), nije imao zakonske ovlasti za takav način leta jer zrakoplovna kompanija čiji je bio helikopter nije imala dozvolu za izvođenje SVFR-a, piše The New York Times.
Kompanija nije imala dozvolu za ovaj tip leta
Prema informacijama tri izvora koji su upoznati s radom tvrtke Island Express Helicopters, američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) odobrila je toj kompaniji provođenje vizualnog leta samo uz preduvjet vidljivosti od najmanje 4,8 kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.
Iako su se na helikopteru nalazili sofisticirani instrumenti za vizualno letenje koje je odobrila FAA i mada je Zobayan imao odobrenje za SFVR, kompanija je smjela letjeti samo u uvjetima dovoljne dobre vidljivosti za vizualnu navigaciju, a ne u lošijim vremenskim uvjetima.
Prije nesreće, pilot zatražio dozvolu za SVFR
Podsjetimo, netom prije nesreće, pilot je dobio odobrenje za SVFR, odnosno posebnu vrstu odobrenja koje omogućava pilotu da leti u vremenskim uvjetima lošijim od onih dopuštenih za redovna pravila vizualnog leta.
Pilot Ara Zobayan rekao je kontrolorima leta da će se uzdići na višu nadmorsku visinu, ali nakon toga je izgubljen kontakt. Radar je pokazao da se helikopter popeo na visinu od 700 metara i počeo skretati ulijevo. Zobayan je bio iskusan pilot koji je od srpnja 2019. imao 8200 sati letenja. Posljednja komunikacija pilota s kontrolom zračnog prometa bila je u 9:45 sati.