Novi skandal s plinom u Zagrebu. Javio se šef Međimurje plina, ali i Holding

Foto: Čitateljica, Google

U Zagrebu je izbio novi skandal s plinom. Naime, neki su se Zagrepčani požalili da su im iz Međimurje plina stigle znatno veće akontacije nego dosad. Građani su rekli da su primili akontacije od 300 eura i više. Neki građani požalili su se čak da su im iz Međimurje plina poslali akontacije iako su ostali kod Zagrebačke plinare. 

Direktor Međimurje plina Nenad Hranilović u N1 Studiju uživo govorio je o tome. 

Hranilović je rekao da je najveća akontacija koja je stigla Zagrepčanima 1800 eura.

"Slučajeva od 500 eura ima 70, od 300 eura ima nešto više, ali to nije jedna uplatnica, nego zbir tromjesečnih uplatnica. Kada govorimo o računu od 300 eura, onda je to tri puta po 100 eura. Iznos akontacijskih rata temelji se na povijesnoj potrošnji utemeljenoj za zadnji kvartal 2023. godine, listopad, studeni i prosinac. Niz podataka koji su se povukli iz registra obračuna mjernih mjesta koji vodi HROTE, ali podaci su dostavljeni od Gradske plinare Zagreb", kazao je.

"Nismo u potpunosti dobili podatke"

Direktor Međimurje plina naveo je da je faktor cijene plina općepoznat i utvrđen od HERA-e: "Ima nekih pomaka u odnosu na prošlu godinu, uz subvenciju Vlade, korekcije su 10-ak posto prema gore, ali znamo da je plin skupi energent, situacija na tržištu je takva kakva je, dosta zavisimo i od geopolitičke situacije. U tom kontekstu je određena i naša cijena, radi se samo o količini koja je utvrđena registrom, za njih ne odgovaramo i tako smo ispostavili uplatnice."

"Podatke smo bili dužni dobiti do 8. listopada, a podatke nismo dobili u potpunosti od Gradske plinare Zagreb. To su podaci koji su iz Registra obračuna mjernih mjesta, ali samo za one koji su u javnoj usluzi, nismo ih u potpunosti dobili", dodao je Hranilović.

Rata veća od stvarne potrošnje?

Hranilović je kazao da Međimurje plin još uvijek nema podatke o 962 kupca. Odgovorio je na pitanje je li moguće da je akontacijska rata veća u odnosu na stvarnu potrošnju nekih građana: "Mislim da ne, mi smo te rate ispostavili prema utvrđenim iznosima potrošnje. S naše strane pogreške nema."

"Pozivamo sve one koji sumnjaju i spremni smo to razmotriti i izaći ususret kupcima za njihovu dobrobit", dodao je Hranilović.

"Nismo otvorili urede zato što moramo, želimo se zbližiti s kupcima i poljuljano povjerene izgraditi i biti jako dobar opskrbljivač", dodao je direktor Međimurje plina.

Samostalno očitanje brojila?

Hranilović je objasnio hoće li građani moći samostalno očitavati brojila: "Samoočitanje će biti moguće od 1. siječnja. Za obvezu očitanje je zadužena Gradska plinara Zagreb za distribuciju, to je druge poduzeće. Oni su u ovom periodu morali to učiniti, u prijelaznom razdoblju prebacivanja i razgraničavanja što je tržišna usluga Gradske plinare Zagreb Opskrbe, a što je javna usluga koju opskrbljujemo mi."

Odgovorio je na pitanje je li im Gradska plinara Zagreb Opskrba postavila zamku ako su uspjeli da sve neplatiše ostanu u Međimurje plinu: "Mi ne dijelimo građana na one prvog i drugog reda, nama su svi dobrodošli. Došli smo u Zagreb da tu ostanemo duže vrijeme i da se pojavimo kao pouzdan opskrbljivač, sve ostalo su špekulacije. Zadovoljni smo sa svim kupcima, to nam postavlja bazu za detalje. Već smo najavili da ćemo ići i sa 20 centi nižom cijenom, a možda će biti i niža."

Plinara dala uputu građanima koji su ostali kod njih, ali su svejedno od Međimurje plina dobili uplatnicu

Oglasila se i Gradska plinara Zagreb-Opskrba (GPZO). Poručila je svojim kupcima - kojima je Međimurje plin dostavio tri akontacijska računa za trošak opskrbe plinom iako su oni odabrali ostati kupac GPZO-a - da izdavatelju računa upute prigovor i navedu da nisu njihovi kupci.

"Upućujemo one kupce na distribucijskom području Zagreba, Velike Gorice, Zaprešića te općina Brdovec, Pušća, Marija Gorica i Dubravica koji su odlučili ostati kupci GPZO-a, a dobili su navedene račune Međimurje plina, da upute prigovor izdavatelju računa tvrtki Međimurje plin, pritom navodeći da nisu kupci Međimurje plina već da su predali zahtjev za prelazak GPZO-u", priopćili su iz GPZO-a.

Dodali su da je GPZO također uputio dopis HERA-i obavijestivši ih da su neki kupci GPZO-a dobili tri akontacijska računa za listopad, studeni i prosinac te zatražio nadzor nad postupanjem energetskog subjekta Međimurje plin.

"Važno je da kupci znaju da su oni jedini koji određuju svog opskrbljivača i da je zakonska obaveza svih opskrbljivača da to poštuju te da kupci i dalje u bilo kojem trenutku mogu prijeći na GPZO", poručili su.

Iz GPZO-a su također naveli da su njihovi zaposlenici i zaposlenici Zagrebačkog holdinga napravili izniman posao i u kratkom roku obradili velik broj zahtjeva kupaca koji su odlučili i dalje ostati kupci GPZO-a. 

No, dodali su, budući da je određen broj zahtjeva došao nakon roka koji su javno komunicirali, oko tri posto ukupno obrađenih zahtjeva moralo je biti obrađeno u Registru obračunskih mjernih mjesta (ROMM), koji se vodi kod Hrvatskog operatera tržišta energije (HROTE), nakon 30. rujna, zbog čega je Međimurje plin u sustavu imao pristup podacima tih kupaca bez obzira na to što su bili u postupku prelaska na GPZO.

"Svim kupcima koji su se našli u ovoj situaciji na kućne adrese ćemo poslati obavijest o točnom datumu kada su u ROMM-u zavedeni kao kupci GPZO-a na tržišnoj osnovi", poručili su iz GPZO-a svojim kupcima.

Ujedno, svih 170.000 kupaca GPZO-a će tijekom studenoga od GPZO-a dobiti račune za listopad te akontacijsku ratu za studeni.

Podsjetili su i da je više od 170.000 građana, odnosno preko tri četvrtine ciljanih dosadašnjih korisnika javne usluge opskrbe plinom koju je pružao GPZO, predajom zahtjeva i ugovora o tržišnoj opskrbi plinom odabralo ostati kupac GPZO-a, na čemu im GPZO zahvaljuje. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.