"NIKAD nećemo naći sve dijelove nestalog Air Franceovog Airbusa A330. To je gotovo sigurno", priopćili su francuski istražitelji koji pokušavaju utvrditi uzroke najveće nesreće u povijesti uglednog avioprijevoznika u kojoj je poginulo svih 228 putnika i članova posade.
U moru nedaleko od obale Brazile dosad je pronađeno oko 400 krhotina zrakoplova koji je 1. lipnja krenuo iz Rio de Janeira prema Parizu, ali srušio se u more pod još nerazjašnjenim okolnostima. Istražitelji poručuju kako bi istraga mogla potrajati s obzirom na teške vremenske uvjete i veliko područje koje treba pokriti, ali dodaju kako rade sve što mogu.
"Doista dajemo sve od sebe, ali uvjeti za rad vrlo su teški. Pretraga pokriva ogromno područje, vrijeme nam ne ide na ruku, ali i usprkos tome radimo danonoćno bez prestanka. Bolje od ovoga ne možemo", poručio je istražitelj zrakoplovnih nesreća Paul Louis Arslanina na konferenciji za novinare održanoj u Parizu, te dodao kako uskoro očekuju rezultate obdukcije koju su Brazilci obavili na pronađenim tijelima.
Avion se vjerojatno raspao u zraku
No, detalje iz obdukcijskih nalaza je i prije njihovog puštanja u javnost novinaru Associated Pressa otkrio brazilski forenzičar koji je inzistirao da ostane anoniman. Prema njegovim riječima, na tijelima su vidljivi višestruki prijelomi kostiju nogu, ruku i kukova što bi mogla biti indikacija da se avion raspao u zraku pa tek zatim pao u more.
"Ako pronađete tijela koja su uglavnom netaknuta, ali postoje višestruki prijelomi kostiju, treba pretpostaviti kako se avion raspao u zraku", kaže forenzički stručnjak Frank Ciacco i dodaje kako u prilog toj teoriji idu i veliki dijelovi aviona koji su pronađeni u moru kraj brazilske obale. Strani mediji također doznaju kako su brojna tijela pronađena gola ili gotovo bez odjeće, ali i bez tragova opeklina.
"Kad se dogodi da se avion raspadne u zraku, snažne zračne struje vrlo brzo rastrgaju tijela putnika", kaže savjetnik za zračnu sigurnost Jack Casey i dodaje kako je većina putnika bila mrtva i prije nego je avion dotaknuo ocean. Bivši član američkog Nacionalnog odbora za sigurnost transporta John Goglia ponudio je teoriju kako je možda došlo do eksplozije izvan putničke kabine. U tom bi se slučaju, tvrdi Goglia, zrakoplov također raspao u zraku i došlo bi do trganja odjeće s tijela putnika, a ne bi bilo gotovo nikakvih opeklina, što je ovdje slučaj. "Ako je nešto izazvalo eksploziju na donjem dijelu trupa, putnici ne bi bili izloženi vatri", kaže Goglia.
J.C.
Foto: AFP