Foto: Hina, Index Oglasi
VLADA je saboru sa sjednice uputila konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kojim se, uz ostalo, porez na stjecanje rabljenih vozila zamjenjuje upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije vozila.
Sam zakon uređuje dva porezna oblika - posebni porez na motorna vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila.
Predloženim izmjenama hrvatski će se zakonodavni okvir prilagoditi europskoj pravnoj stečevini, s obzirom da je sredinom ove godine na snagu stupila uredba Europske komisije o emisiji plinova. Ta uredba uvodi novi, globalno usklađeni homologacijski, odnosno ispitni postupak za mjerenje emisije ugljikova dioksida (CO2), koji daje preciznije i vjerodostojnije podatke o emisiji toga plina, pojasnio je Tufekčić.
Uz ostalo, predloženim zakonskim izmjenama se, radi veće fleksibilnosti i normativne jasnoće, predlaže jasnije uređivanje propisivanja ovlasti vlade da uredbom određuje visinu posebnog poreza, odnosno trošarina na motorna vozila.
50 posto niža pristojba
Kod posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila, predlaže se zamjena poreza upravnom pristojbom koja bi se plaćala kod registracije tog vozila, što bi pojednostavnilo postupak, učinilo ga transparentnijim te smanjilo porezni teret.
Tufekčić je podsjetio da trenutno postupak promjene vlasništva nad rabljenim vozila obuhvaća najmanje četiri koraka na tri adrese - ovjeru potpisa na kupoprodajnom ugovoru kod javnog bilježnika, koji se potom predaje Poreznoj upravi. Ona izdaje rješenje o razrezu poreza po stopi od 5 posto od prodajne cijene vozila, koji se plaća u pošti, a potom policija obavlja prijenos vlasništva.
Sada se te aktivnosti objedinjuju u jednu, odnosno u tijelu nadležnom za registraciju vozila platit će se upravna pristojba koja će se obračunavati temeljem starosti vozila, odnosno godini proizvodnje i snage motora (izražena u kunama po kilovatu u 12 različitih razreda), a njena će se visina odrediti uredbom.
Prema podacima Ministarstva financija, tijekom 2016. godine evidentirano je ukupno 209 905 slučajeva oporezivanja, odnosno izdanih rješenja s osnove posebnog poreza na promet rabljenih motornih vozila, od čega je ukupno 16 457 bilo oslobođeno plaćanja poreza, a prihod s osnove navedenog poreza iznosio je 193,78 milijuna kuna.
Tufekčić je naglasio da se predloženim izmjenama za porezne obveznike očekuje bitno smanjenje troška, što potvrđuje i projekcija ukupnog prihoda naplate buduće upravne pristojbe koja je od ukupnog lanjskog prihoda od posebnog poreza na motorna vozila manja za oko 100 milijuna kuna, dakle, gotovo se prepolovljuje.
Vlada predlaže da se zakon donese po hitnoj proceduru, a stupio bi na snagu s prvim danom 2018. godine.
Evo što stoji u dokumentu
"Naime, predlaže se, umjesto posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila, plaćanje upravne pristojbe prilikom 3 registracije vozila na ime stjecatelja vozila kako bi se ubuduće pojednostavio i skratio administrativni postupak obavljanjem svih radnji na jednom mjestu. Dakle, nije riječ o novom nametu već transformaciji davanja koje se plaća prilikom stjecanja rabljenih motornih vozila. Nadalje, u slučaju kupoprodaje rabljenog motornog vozila nije više potrebno ovjeravati potpis prodavatelja kod javnog bilježnika već, nakon sklapanja kupoprodajnog ugovora, kupac s istim kod tijela nadležnog za registraciju motornih vozila obavlja prijenos vlasništva, odnosno registraciju motornog vozila na svoje ime. Stoga, obračun i kontrolu naplate upravnih pristojbi obavljat će tijelo nadležno za registraciju motornih vozila.
Dosadašnja osnova za plaćanje poreza je tržišna cijena motornog vozila koja se utvrđuje uvidom u podatke Eurotax-a te se izmjenom oblika javnog davanja iz poreza u upravnu pristojbu utvrđuju posebni kriteriji za naplatu upravne pristojbe.
Visina upravne pristojbe koja će se plaćati prilikom registracije rabljenog motornog vozila na ime stjecatelja istog, izračunavat će se prema propisanom iznosu upravne pristojbe u kunama po kilovatu (KW) ovisno o godini starosti (godina starosti izračunava se prema godini proizvodnje vozila odnosno godinu starosti rabljenog motornog vozila čini tekuća godina umanjena za godinu proizvodnje, a ukoliko je tekuća godina jednaka godini proizvodnje, smatra se da je vozilo staro jednu godinu). Upravna pristojba propisat će se u Tarifi upravnih pristojbi iz Priloga I. Uredbe o Tarifi upravnih pristojbi, a podredno se primjenjuju i odredbe Zakona o upravnim pristojbama (Narodne novine, broj 115/16).
Na temelju podataka iz 2016. godine, prihod s osnove posebnog poreza na promet rabljenih motornih vozila iznosio je 193.780.651,76 kuna, a projekcija ukupnog prihoda od naplate upravne pristojbe prilikom stjecanja rabljenog motornog vozila, prema kriterijima starosti vozila i snage motora vozila, iznosi 100 milijuna kuna.
Time se, u pravilu, za porezne obveznike očekuje smanjenje tereta javnog davanja odnosno očekuje se plaćanje upravne pristojbe u procijenjeno 50% manjem iznosu od iznosa dosadašnjeg posebnog poreza na stjecanje rabljenog motornog vozila", stoji u dokumentu.
Uskoro opširnije
Ovim zakonom rabljeni automobili će biti jeftiniji by Index.hr on Scribd