Ogorčeni bodybuilder: Pošta mi je dostavila uništen trofej, platio sam 1800 kn carine

Foto: Privatna arhiva

BODYBUILDER Filip Dropulić osvojio je u svom sportu trofej Mr.GoldenEra, a njega je uništila, kako govori, Hrvatska pošta.

On je trofej Mr.GoldenEra osvojio još 2019. godine na online natjecanju koje je organizirao YouTube kanal Nick's Strength and Power. Inače, recimo da je Dropulić višestruki državni prvak u bodybuildingu i karateu te prvak Europe i finalist Svjetskog prvenstva u bodybuildingu i fitnessu.

Oštećen i slomljen trofej

"Morao sam platiti 1797 kuna carine kako bi mi uopće trofej dostavili. Međutim, trofej mi je došao oštećen i polomljen", tvrdi.

Dakle, Dropuliću je slomljen trofej stigao 2. rujna te se istog dana žalio Hrvatskoj pošti kako bi dobio odštetu zbog polomljene statue. Međutim, dobio je odbijenicu uz objašnjenje da se morao žaliti pri uručenju pošiljke te da nije dokazano kad je šteta nastala.

"Prvo sam se žalio odmah, 2. rujna, i Pošti i Carini te ponovo 3. i 4. rujna. Oni su prvo prebacivali lopticu jedni na druge, ali taj zahtjev od 3. rujna je postao onaj važeći, koji je prošao u proces obrade. HP je tada poslao službenika u izviđaj, on je obavio sve i rekao da je uvjeren da ću dobiti odštetu", rekao je.

No, nije njegov jedini problem u činjenici da mu je statua došla oštećena, odnosno što je platio carinu.

Prvi paket je nestao

Ispričao nam je podrobnije o slučaju.

"Sportaš sam iz male Hrvatske i među stotinama sportaša iz cijelog svijeta sam osvojio trofej. To natjecanje su na YouTube kanalu Nick's Strength and Power pratile stotine tisuća ljudi. Organizator mi je poslao, uz trofej, i dodatke prehrani i odjeću, ali paket je misteriozno nestao i nikad nije stigao do mene. Mnogo slučajeva postoji gdje su djelatnici Pošte ili carinici znali prisvojiti paket. Nick je bio šokiran da takvo što postoji, što je razumljivo jer je čovjek Amerikanac. Odlučio je poslati novi trofej, s novim plaketama, ali bez dodatnih poklona, računajući kako trofej nitko neće dirati jer je to sportska nagrada. Mislio je da će sretno stići na odredište", poručio je.

Kontaktirao Carinu

Kaže da je kontaktirao Carinu dan prije zaprimanja paketa kako bi ju uputio da stiže sportska nagrada za sportaša Republike Hrvatske.

"Pisao sam mailove i prije, a usmeno sam im javio dan prije, računajući da je to idealno vrijeme da uputim djelatnike što očekujem, kako ne bi tražili račun za sportsku nagradu. Ali oni su to učinili, naplatili su sportašu RH nagradu visokih 1800 kn!" napominje.

 

"Nakon što sam preuzeo nagradu i zatim je odmah otvorio, bila je slomljena, unatoč vrhunskoj zaštiti paketa i samog kipića, što sam i dokumentirao, čemu je svjedočio njihov službenik koji je paket dostavio i odobrio moje snimanje. Pristao je svjedočiti ako bude trebalo", govori.

Ne znam koji im dokazi trebaju?!

"Nakon što sam isti dan predao prigovor Pošti te nakon svih dokaza i posjeta njihovog djelatnika mojoj adresi da zabilježi stanje paketa, nakon mjesec dana čekanja, eto, dobio sam rješenje da sam se žalio izvan vremenskog roka i da mi neće isplatiti odštetu za slomljenu nagradu, a još manje da će mi vratiti ukradenih 1800 kn za moj trofej", izjavio je.

"Ne znam koji im dokazi trebaju, javio sam se isti dan, sve je dokumentirao njihov službenik, ali njima je očito ovakvo nešto u interesu", objasnio je.

Iz Pošte savjetuju korisnicima da provjere je li sve u redu po primitku pošiljke

Kontaktirali smo HP te ih pitali da se očituju o ovom slučaju, odnosno odgovore na pitanje što je za njih nepobitan dokaz da je sadržaj paketa uništen tijekom isporuke. Naveli smo im da će većina ljudi ipak paket otvoriti nakon što dostavljač ode, kad je već, očito, kasno.

"U slučaju oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke primatelj mora podnijeti prigovor odmah pri uručenju pošiljke, kako je propisano člankom 54., stavkom 2. Zakona o poštanskim uslugama. U tom trenutku poštar ili operater u poštanskom uredu sastavlja zapisnik na licu mjesta. Svakako savjetujemo korisnicima da pri preuzimanju pošiljke provjere da li je sve u redu sa sadržajem pošiljke. Kada se radi o prigovorima vezanima uz međunarodne pošiljke, provodi se međunarodni postupak kojim se utvrđuje u kojem trenutku je došlo do oštećenja.

Ukoliko korisnik nije zadovoljan rješenjem njegovog prigovora, ima pravo uložiti žalbu Povjerenstvu za pritužbe potrošača pri Hrvatskoj pošti najkasnije u roku od 30 dana od zaprimljenog odgovora. Povjerenstvo će korisniku dostaviti odgovor u roku od 30 dana od zaprimanja pritužbe. Ako korisnik nije zadovoljan ni rješenjem Povjerenstva za pritužbe potrošača, može podnijeti zahtjev za rješavanje spora HAKOM-u", odgovorili su nam.

Carina objasnila otkud tolika carinska davanja

Kontaktirali smo i Carinsku upravu o ovom slučaju.

"Obračun uvoznih davanja za predmetnu poštansku pošiljku izvršen je na osnovu raspoloživih podataka koje je Hrvatska pošta deklarirala za postupak carinjenja (pošiljatelj N.M. je na pošiljci naznačio vrijednost 1.000,00 USD). Isto tako, a obzirom da se u obračun carinske vrijednosti uzimaju i troškovi prijevoza - 103,50 USD, u konačnici je osnovica za obračun uvoznih carinskih davanja iznosila 1.103,50 USD (7,040,13 kn)

Slijedom toga ukupna uvozna carinska davanja za konkretnu pošiljku iznosila su 1.760,03 kn (na carinsku osnovicu naplaćen je PDV u iznosu od 25%, dok je uvozna carinska stopa iznosila 0%)", stoji u odgovoru.

"Predmetna pošiljka nije bila predmetom fizičkog pregleda od strane carinskih službenika. Međutim, želimo dodatno pojasniti, u slučaju da je ista bila određena za fizičku carinsku kontrolu, napominjemo kako carinski službenici ne mogu samostalno otvarati sadržaj pošiljke, već to po njihovu zahtjevu rade poštanski djelatnici koji snose i odgovornost da se preuzeta pošiljka u ispravnom stanju dostavi od pošiljatelja do primatelja pošiljke.

Carinski djelatnik ima uvid u sadržaj pošiljke samo u trenutku pregleda robe ili carinjenja, ali uvijek u prisutnosti poštanskog djelatnika koji obavlja manipulaciju sa pošiljkom (otvaranje i zatvaranje pošiljke) i odgovoran je da sadržaj pošiljke prilikom otvaranja bude identičan i sadržaju prilikom zatvaranja pošiljke, a u slučaju da se prilikom pregleda uoče oštećenja sadržaja pošiljke poštanski djelatnik je o istome dužan sastaviti zapisnik o oštećenju.

Isto tako, napominjemo kako Carinska uprava ne naplaćuje nikakve naknade za provedbu carinskog postupka.

Trošak na iskazanom dostavljenom računu (iznos od 37.00 kn) je naknada koju naplaćuje Hrvatska pošta za svoje usluge", napomenuli su.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.