Foto: WEF
Lanjski promet na taj dan iznosio je 9,3 milijarde dolara, dok je ove godine promet premašio 13 milijardi dolara. U prvih 8 minuta "Festivala kupovine 11.11." promet je dosegnuo milijardu dolara.
Kineski "Dan samaca" obilježava se 11. studenog. Datum je odabran jer broj 1 simbolizira samce. Popularan je među mlađim Kinezima, a postao je i najveći dan za on-line trgovinu, zbog brojnih popusta koje trgovci tada nude.
Kinesko tržište je velika prilika za tvrtke zbog snažnog rasta potrošnje i sve brojnije srednje klase. U srednju klasu trenutno spada oko 300 milijuna Kineza, a procjenjuje se da će njihov broj u sljedećih desetak godina porasti na 500 milijuna.
Kompaniju Alibaba 1999. godine pokrenuo je bivši učitelj engleskog jezika Jack Ma.
Alibaba danas zauzima preko 80 posto kineskog tržišta on-line trgovine.
Kinesko tržište je velika prilika za hrvatske tvrtke
David Lekaj iz Chinese-Croatian Business Centra kaže da je kineska internetska trgovina velika prilika za hrvatske tvrtke. Kaže da su već uspostavljeni kontakti s Alibabom te da bi Hrvatska mogla postati njihov distribucijski centar za Europu.
"Hrvatska mala i srednja poduzeća proizvodnog tipa, uključiva u nabavno-proizvodne lance imaju odlične izglede za plasman svojih proizvoda na kineskom tržištu upravo putem online distribucijskog mehanizama. Zato sam u suradnji s bivšim predsjednikom Mesićem pokrenuo suradnju s najvećom e-trgovinom na svijetu kineskom Alibaba grupom.
Pristup kineskim kupcima je moguć putem distribucijskog centra i putem online trgovine koja broji 460+ milijuna korisnika. Alibaba pruža dvije platforme, B2C (Business to clients) i B2B (Business to business). Osim toga dogovorili smo posjet ekspertnog tima Alibaba grupe Hrvatskoj kako bi se naša zemlja uključila kao tehnički i distribucijski centar Alibabe za Europu. Cilj je da Hrvatska bude u trendu najnovijih poslovnih procesa i modela. A mi to doista i možemo zahvaljujući svojoj geografskoj poziciji i odličnoj infrastrukturi", smatra Lekaj.
Lekaj kaže da je Kina hrvatskim poduzetnicima još uvijek nedovoljno poznata, no ima kompanija koje se već probijaju na to tržište.
"Logika svakog hrvatskog poduzetnika je izvoz izvan granica Hrvatske, ali Kina je još uvijek je nepoznata destinacija. Postoji izražen interes poduzetnika za alternativnim tržištima, u prvom redu je Turska zbog svoje veličine i povezanosti pomorskim putem, ali i kao most prema Aziji. No, ima i svijetlih primjera koji su uspjeli, primjerice poduzetnik iz Slanog preko Alibabe prodaje polupodmornice na kineskom tržištu", kaže Lekaj.