Foto: Panturist
ZBOG odluke Panturista, osječke prijevozničke tvrtke koja je početkom ovoga tjedna, zbog nerentabilnosti, odlučila ukinuti 72 autobusne linije, Osječko-baranjska županija očekuje da će se, uz već poduzete mjere, u rješavanje problema uključiti mjerodavna ministarstva i Vlada, priopćeno je u utorak iz županije.
U priopćenju za javnost iz ureda župana Ivan Anušića ističe se kako je odluka te tvrtke, koja ima najviše dozvola za županijski linijski prijevoz putnika, da zbog nerentabilnosti i ekonomske neisplativosti ukine te linije izazvala nezadovoljstvo građana budući da autobusni prijevoz i dosad nije bio na zadovoljavajućoj razini, čime su posebno bili ugroženi građani koji putuju na posao te učenici.
Župan podsjeća kako je nekoliko puta razgovarao s autoprijevoznicima te upozoravao na nužno zadržavanje autobusnih linija, a nakon toga sazvao je sastanak gradskih i općinskih čelnika s predstavnicima autoprijevoznika, koji su kao jedino rješenje te situacije naveli nužno sufinanciranje linija koje će se u protivnom ukinuti.
Masovno se ukidaju linije?
U razgovorima je potvrđeno da su gradovi i općine te županija već uključeni u sufinanciranje prijevoza učenika te da ne mogu izdvojiti dodatni novac za redovite linije, a upitno je i je li takva vrsta sufinanciranja zakonom dopuštena, navodi se u priopćenju te dodaje kako je župan Anušić o rješavanju tog problema razgovarao s ministrom prometa Olegom Butkovićem i ministricom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Nadom Murganić.
S obzirom na to da županija u skladu sa zakonskim ovlastima ne može utjecati na ponašanje autoprijevoznika, župan Anušić očekuje da će se u rješavanje toga iznimno važnog pitanja za opstanak Slavonije i Baranje uključiti mjerodavna ministarstva i Vlada.
Podsjeća da je tvrtka Panturist od 2013. godine u vlasništvu kompanije Arriva, koja je u srpnju 2017. postala većinski vlasnik i Autotrans grupe, u sklopu koje djeluje i Autoprometno poduzeće Požega. U županiji smatraju da "nakon vlasničke koncentracije" u vezi s prijevozom putnika nisu poboljšane usluge, nego su masovno ukidane linije uz objašnjenje da više nisu ekonomski isplative ni one linije koje su bile isplative dok su APP Požega i Panturist bili konkurencija.
S tim u vezi zahtjev prijevoznika za subvencioniranje linija može se tumačiti kao njihova svojevrsna ucjena i sigurno nije na dobrobit zajednice na čijem području rade i ostvaruju dobit, ističe se priopćenju župana Anušića.
Autobusi prema Njemačkoj voze redovito
Podsjetimo i Baranjcima osječki prijevoznik Panturist početkom ovog tjedna promijenio je vozni red i ukinuo 72 autobusne linije na području Osječko-baranjske županije.
Tamošnje građane to je dovelo u ozbiljne probleme jer se nemaju kako vraćati s posla i iz škole.
Iz Panturista su nešto ranije poslali priopćenje kako su linije ukidaju "zbog nerentabilnosti i ekonomske neisplativosti te malog broja putnika", a novi raspored počeo se primjenjivati od ponedjeljka.
To je priopćenje na svojim službenim stranicama prenio i Grad Valpovo.
Osječki Panturist prije pet godina kupila je korporacija Arriva Deutsche Bahn, jedan od najvećih europskih operatera u putničkom prijevozu. Aririva je prošloga ljeta preuzelao i riječku Autotrans grupu, vodećeg autobusnog prijevoznika u Hrvatskoj.
Slavoncima i Baranjcima, ako ništa drugo, ostaju autobusi koji ih prevoze u Njemačku a koji voze redovito i dupkom su puni.