Osnivač Titana 2018.: Nitko neće umrijeti i točka

Foto: Profimedia

Objavljen je transkript ključnog sastanka u tvrtki OceanGate koja stoji iza podmornice, a kako prenosi BBC, izvršni direktor tvrtke 2018. godine je rekao: "Nitko neće umrijeti pod mojim nadzorom - i točka."

Kako se čini iz transkripta, došlo je do žestoke rasprave između šefa OceanGatea Stocktona Rusha i njegovog bivšeg direktora Davida Lochridgea, kojoj je prisustvovalo još troje zaposlenika.

Lochridge je izrazio zabrinutost za sigurnost, na što je Rush odgovorio: "Nemam želju umrijeti... Mislim da je ovo jedna od najsigurnijih stvari koje ću ikada raditi."

Dokument je objavila Obalna straža SAD-a kao dio istrage o katastrofi iz lipnja 2023. kada je podmornica implodirala tijekom putovanja do olupine Titanica. Svih pet putnika je poginulo, uključujući Rusha.

OceanGate je obustavio sva istraživanja i komercijalne operacije nakon incidenta.

U tijeku su saslušanja tijekom kojih istražitelji nastoje otkriti što je dovelo do tragedije i dati preporuke kako bi se izbjegli slični incidenti.

Što se događalo na sastanku 2018.?

Lochridge, koji je prošlog tjedna svjedočio kao bivši zaposlenik OceanGatea, pozvan je na sastanak 19. siječnja 2018. Tamo je prikazao izvješće o kontroli kvalitete koje je ukazivalo na ozbiljne probleme s dizajnom podmornice. Bio je zabrinut zbog loše kvalitete trupa podmornice, koji je bio izrađen od karbonskih vlakana, i probleme s načinom na koji je Titan bio konstruiran i testiran.

Prošlog tjedna rekao je o tome: "Taj sastanak se pretvorio u dvosatnu i desetominutnu raspravu o mom otkazu i kako moje nesuglasice s organizacijom, u pogledu sigurnosti, nisu bitne."

Sastanak iz 2018. bio je snimljen, a transkript bilježi kako Lochridge kaže: "Bavim se onim što smatram sigurnosnim problemima, problemima koje sam usmeno spomenuo... a koje su svi odbacili."

Stockton Rush je snimljen kako odgovara: "Slušao sam ih i dao sam ti svoj odgovor na njih, a ti misliš da je moj odgovor neadekvatan. Za sve što sam učinio na ovom projektu ljudi su mi govorili da neće uspjeti, ne možeš to učiniti."

Nakon što je sudionicima sastanka rekao da nema želju umrijeti i da vjeruje da je njegova podmornica sigurna, Rush je nastavio: "Imam lijepu unuku. Planiram biti tu. Razumijem ovu vrstu rizika i ulazim u to širom otvorenih očiju i mislim da je ovo jedna od najsigurnijih stvari koje ću ikada raditi."

Potom je dodao: "Mogu smisliti 50 razloga zašto to moramo otkazati i kao tvrtka propasti. Neću umrijeti. Nitko neće umrijeti pod mojim nadzorom - i točka."

Lochridge je dobio otkaz nakon sastanka

Lochridge je dobio otkaz nakon sastanka, a zatim je svoju zabrinutost iznio Američkoj agenciji za sigurnost i zdravlje na radu (OSHA).

No rekao je da je američka vladina agencija bila spora i nije djelovala. Nakon sve većeg pritiska odvjetnika OceanGatea, odustao je od slučaja i potpisao ugovor o povjerljivosti.

Na kraju svojeg svjedočenja na istrazi o Titanu prošlog tjedna, rekao je da bi, da su vlasti pravilno istražile OceanGate, tragedija bila spriječena.

Kupola otpala tijekom zarona 2021.

Obalna straža SAD-a objavila je sliku Titana koja pokazuje kako je njegova kupola otpala dok je podmornica izvlačena iz mora nakon zarona 2021.

Fred Hagen, koji je platio da bi bio na toj misiji Titana, opisao je incident: "Snaga platforme koja udara o palubu praktički je odrezala nekoliko vijaka i oni su odletjeli poput metaka. A titanska kupola je otpala."

To je bio jedan od 118 tehničkih incidenata koje je Obalna straža SAD-a navela u vezi sa zaronima Titana do Titanica koja su se dogodila prije katastrofe 2023.

Podsjetimo, u imploziji minipodmornice lani u vodama sjevernog Atlantika živote je izgubilo petero ljudi. U podmornici su bili kapetan i još četiri putnika.

Poginuli su 58-godišnji britanski biznismen, avijatičar i svemirski turist Hamish Harding, pakistanski biznismen Šahzada Dawood i njegov sin Suleman, francuski oceanograf Paul-Henry Nargeolet, stručnjak za Titanic, te Stockton Rush, osnivač OceanGatea.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.